دفاتر تسهیلگری برای کاهش آسیب های اجتماعی در حاشیه شهر مشهد راه اندازی شد

دفاتر تسهیل گری برای کاهش آسیب های اجتماعی در حاشیه شهر راه اندازی شد و این دفاتر تسهیل گری با ظرفیت های مردمی کار می کنند و وظیفه ایجاد سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی را دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی صبح امروز سید حمید موسوی در نشست صمیمی بهزیستی با تشکل های استان اظهار داشت: ۹۴۲ سمن در استان خراسان رضوی فعال هستند که در ۲۹ موضوع فعالیت میکنند.

مدیر کل اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که دستگاه هایی همانند فرمانداری، بهزیستی و استانداری به این سمن ها مجوز می دهند ادامه داد: یکی از مشکلات بخش خصوصی این است که هنوز به دولت اتکا می کند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تغییر این نگاه گفت: البته این به منظور عدم وظیفه دولت برای حمایت و خدمت رسانی نیست؛ بلکه دولت باید قانون گذاری و ایجاد زیرساحت ها را برای بخش خصوصی فراهم کند.
وی از تحویل برخی وظایف امور اجتماعی استانداری به خانه تشکل های استان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای رفع دغدغه های تشکل ها توسط خانه تشکل های استان انجام شد.

موسوی افزود: همچنین طی تفاهم نامه ای ثبت سمن ها و برگزاری دوره های آموزشی به خانه تشکل ها سپرده شد تا در راستای تقویت سمن ها اقدامات لازم انجام شود.
وی در خصوص مشکلات و معضلات حاشیه شهر گفت: شهر مشهد معادل جمعیت هفت استان کشور حاشیه نشین دارد.
وی با بیان این که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین شهر مشهد است ادامه داد: ۶۶ محله در هشت پهنه حاشیه نشین در مشهد داریم.

موسوی تصریح کرد: اقدامات لازم برای کنترل آسیب های حاشیه شهر از طرف سازمان ها انجام می شود و اثرات مثبتی دارد اما متاسفانه به گرد آسیب ها نمی رسیم.
وی اذعان کرد: خوشبختانه در حوزه حاشیه شهر به مدیریت واحد رسیده ایم و با اعتبارات رسیده به استان دفاتر تسهیل گری را ایجاد کردیم.


 

کد خبر 2925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد