خراسان رضوی | پویش مردمی "یک همراهی دو ساعته در سه روز گرم با کودکان کار"

۶۱۲ میلیون ریال صرفه جویی شهروندان مشهدی در مصرف برق که حاصل مشارکت آنها در پویش مردمی "یک همراهی دو ساعته در سه روز گرم با کودکان کار" بود طی مراسمی به کودکان کار بهزیستی خراسان رضوی تقدیم شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان پویش مردمی " همراهی دوساعته در سه روز هوای گرم با کودکان کار " طی روزهای هفتم، هشتم و نهم مردادماه 98 و از ساعت 15 الی 17 برای اولین بار در کشور با مشارکتهای شرکت توزیع برق مشهد ، اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی و استارت آپ شتاب ایده اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی  در این مراسم از ساماندهی ۶۶۰ کودک کار طی سال گذشته در خراسان رضوی خبر داد و افزود: مبلغ جمع آوری شده از این پویش به همراه ۲۰۰ میلیون ریال مشارکت بهزیستی و در مجموع ۸۰۰ میلیون ریال صرف تحصیل کودکان کار خواهد شد.

حمید رضا پور یوسف با اشاره به این که باید به دنبال تغییر رفتار در جامعه بود و نگرش صرفه جویی باید به یک رفتار و عادت تبدیل شود ادامه داد: امروزه تغییر رفتار در جامعه به روش های خاص و خلاقانه و به نوآوری نیاز دارد و ایده اصلی در این پویش، فضای جدیدی را ایجاد کرد به گونه ای که افزایش تفکر مسئولیت پذیری و مشارکت مردم از فرصت های خوب پویش بود.

مهندس سعیدی؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد در این مراسم اظهار داشت: اگر کشوری بخواهد زندگی مردم رونق داشته باشد باید 
بین مصرف و تولید موازنه برقرار کند و مردم آموزش ببینند که به شکل عاقلانه ای از امکانات استفاده کند.
وی ادامه داد: یکی از راه های کنترل مصرف فرهنگ سازی بین مردم است و راه دوم روش های پیشرفته و هوشمند است که بیشتر کشورهای توسعه یافته از آن بهره می برند.
سعیدی ضمن اشاره به انعقاد تفاهم نامه با ادارات و سازمان ها در جهت کاهش مصرف برق و ارائه پاداش به آن ها تصریح کرد: اداره برق شهر مشهد موفق شده است با انعقاد این تفاهم نامه ها شاهد کاهش بیش از 150 مگاوات مصرف برق باشد.
وی یادآور شد: به محض بهره گیری از روش های هوشمند کاهش و کنترل مصرف برق خلا استارت آپ ها برای کمک به مدیریت مصرف احساس شد.
وی با بیان اینکه لذا در راستای بهره مندی از ظرفیت استارت آپ ها مذاکراتی انجام شد افزود: با این اقدام دریافتیم که استارت آپ ها تاثیر بی نظیری در حل معضلات جامعه دارند.
وی بیان کرد: پویش مردمی " یک همراهی دو ساعته در سه روز گرم برای کودکان کار " توسط استارت آپ ها راه اندازی شد و با اجرای آن روزانه ۴۰ مگاوات کاهش مصرف در لایه های مجتلف اجتماع را شاهد بودیم.

لازم به ذکر است این پویش برای نخستین بار در کشور با همکاری اداره کل بهزیستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و تعدادی از استارت‌آپ‌ها به اجرا درآمد . مشترکان برق مشهد با پیوستن به این پویش طی روزهای هفتم تا نهم مردادماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مصرف برق صرفه‌جویی نموده و از آنجا که مشهد یک میلیون و ۵۵۰ هزار مشترک برق دارد خاموش کردن حتی یک لامپ یا کم کردن شدت یک کولر می‌تواند صرفه‌جویی قابل توجهی را رقم بزند. 

در ساعات یادشده، مصرف برق در شهر مشهد پایش و به ازای هر کیلووات ساعت کاهش برق، ارزش ریالی آن محاسبه شده و پس از اتمام زمان اجرای پویش و محاسبه ارزش ریالی صرفه‌جویی برق، مبلغ جمع‌آوری شده پویش فوق طی مراسمی تقدیم  کودکان کار بهزیستی گردید .

کد خبر 2917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد