چهارمحال وبختیاری | بازدید سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری از خبر گزاری ایرنا،  فارس  و تسنیم در شهرکرد  به مناسبت روز خبرنگار

بازدید سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری از خبر گزاری ایرنا، فارس و تسنیم در شهرکرد به مناسبت روز خبرنگار

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری از افزایش مستمری بگیران دائم بهزیستی استان در دولت تدبیر و امید به ۱۲ هزار نفر خبر داد.

معصومه محمدی روز یکشنبه در دیدار از خبرگزاری ایرنا شهرکرد به مناسبت روز خبرنگار افزود: پیش از این مستمری بگیران سازمان بهزیستی ۵ هزار نفر بود که در چند سال گذشته این تعداد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در استان ۳۲ هزار معلول شناسایی شده است ، اظهار داشت: خودکفایی و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی از مهمترین اهداف و برنامه های این سازمان است.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سالانه ۱۰ درصد مددجویان زیرپوشش این نهاد با ایجاد اشتغال و تامین مسکن به خودکفایی می رسند و از چرخه حمایت این سازمان خارج می شوند.

محمدی با اشاره به اینکه بیشترین افراد مراجعه کننده به این سازمان به منظور دریافت حمایت های مادی هستند، افزود: ناآشنایی با خدمات تخصصی این سازمان از جمله مشاوره های تخحصی، کاردرمانی، گفتار درمانی، حمایتهای مادری و مشاوره ای و درمانی از جمله مشکلات است.

محمدی اظهارداشت: سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی از جمله اجرای طرح های غربالگری شنوایی ،بینایی، ژنتیک و مشاوره های ژنتیک و خانواده فعالیت های گسترده ای در دست اجرا دارد.

سرپرست بهزیستی استان گفت: استان در راستای اجرای طرح های غربالگریی شنوایی و بینایی بالای ۹۲ و ۹۵ درصد جامعه هدف را پوشش داده است و از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی افزود: برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه سازمان بهزیستی در حوزه های مختلف نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارد.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد گفت: ارتباط مدیران و خبرگزاری باید در راستای رفع مشکلات و بیان مشکلات و کاستی بیشتر نمود داشته باشد.

جهانبخش صفری افزود: با اطلاع رسانی دقیق و صحیح و به دور از مخفی کردن اطلاعات و آمار می توان در حوزه های مختلف برنامه ریزی و اطلاع رسانی دقیق انجام داد

کد خبر 2896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد