تهران| زبان گویای افرادی باشید که صدای آنها به جایی نمی‌رسد/ خبرنگاران چشم و گوش بهزیستی هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور درآئین تجلیل از خبرنگاران حوزه اجتماعی خواستار تعامل بیشتر اصحاب رسانه با این نهاد حمایتی شد و گفت: زبان گویای افرادی باشید که صدای آنها به جایی نمی‌رسد؛ چراکه معتقدیم خبرنگاران چشم و گوش بهزیستی هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، آئین تجلیل از خبرنگاران اجتماعی حوزه بهزیستی با حضور «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «عباس عطوف» مدیرکل حوزه ریاست، «سید منتظر شبر» مشاور اجرایی و «مسعود آسیما» مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور و همچنین «داریوش بیات‌نژاد» مدیرکل بهزیستی استان تهران در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.

در این مراسم «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به الکترونیکی کردن پرونده‌ها، تحت وب قرارگیری فرآیندهای بهزیستی، احصاء پرونده‌های مددکاری اجتماعی و توانبخشی، عنوان کرد: ارائه این خدمات نیاز به زمان دارد تا مددجویان به راحتی و در اسرع وقت نیازهایشان را مرتفع سازند و به نقطه مطلوبی برسیم؛ چنانچه هدف ما سلامت اجتماعی است که البته گاهاً هدف گم می‌شود و شاهد رقابت‌های ناسالم می‌شویم؛ این در حالی است که مردم از این رقابت‌های ناسالم خسته شده‌اند.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور خواستار تعامل بیشتر اصحاب رسانه با این نهاد حمایتی شد و تصریح کرد: زبان گویای افرادی باشید که صدای آنها به جایی نمی‌رسند همچون زنان سرپرست خانوار، معلولان، معتادان بهبودیافته، فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست و ... . این امر انتظار بیهوده‌ای نیست. خبرنگار باید انصاف داشته باشد و در مواجهه با هر آسیب و مشکل دقت در کار، صحت و سرعت عمل لازم را در خبررسانی داشته باشد. این امر زمانی بروز و ظهور پیدا می‌کند که خبرنگار آزاد باشد و وابسته و سرسپرده نباشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران چشم و گوش بهزیستی هستند، ادامه داد: انتظار داریم اصحاب رسانه در همه جا حضور داشته باشند و در مواجهه با مشکل آن را به مسئولان یادآور شوند؛ چراکه ما به دنبال اجرای نمایش تبلیغاتی نیستیم بلکه باید با همفکری یکدیگر فاصله‌ها را بشکنیم تا از این طریق آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

قبادی‌دانا به فعالیت ٤٤ هزار مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه شفافیت ٢٢ هزار قرارداد در این سامانه شفاف‌سازی شد؛ این در حالی است که اگر امروز ١٧٨ هزار سرپرست خانوار در کشور براساس بعد خانوار مستمری دریافت می‌کنند به دلیل خلاء بود که احساس شد و ما مطلع شدیم؛ در حال حاضر خط قرمز ما جامعه هدف است و نباید منافع این افراد زیر گا گذاشته شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه دیده‌بان در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: افراد از این طریق مشکلات مربوط به مراکز بهزیستی بیان می‌کنند تا توسط کارشناسان رسیدگی شود.

وی با اشاره به تسهیل ضمانت‌های بانکی مددجویان، عنوان کرد: در حال حاضر درصدد دریافت مجوز صندوق تسهیلات ویژه افراد دارای معلولیت هستیم؛ با این حال برای اشتغال تفویض استانی کردیم.

 قبادی‌دانا با اشاره به اینکه ٩٠ درصد کودکان کار و خیابانی اتباع هستند، گفت: این کودکان مورد سواستفاده قرار گرفته و به کشورمان قاچاق می‌شوند. برخی از شبکه‌های مافیایی می‌خواهند که این کودکان کار فعال باشند اما در این زمینه آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفته و از تجربه‌های موفق استفاده شده است ضمن اینکه انتقادهایی بر آن نیز وجود دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از حضور مشاور شهردار تهران در نهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور خبر داد و افزود: با توجه به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی ۵ آسیب اصلی شامل طلاق، بیکاری، مفاسد اخلاقی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی در بهزیستی مدنظر است که برای مدیریت و کاهش آسیب‌ها، ستاد ویژه در بهزیستی تشکیل شده که فرآیندها و اقداماتی که تاکنون انجام شده را مورد بررسی، بازنگری و بازبینی قرار می‌دهد اما معتقدیم در این راستا باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به الکترونیکی کردن بخشی از پرونده‌های مراکز شبانه‌روزی، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با نظارت ۸۰ میلیونی و بهره‌مندی از دولت الکترونیک شفاف‌سازی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

کد خبر 2894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد