اصفهان| کاشان| پیوند یاس و احساس در گذر زمان عروس خانه های تاریخی ایران در کاشان

کاشانی ها پیوند یاس و احساس را با عروس خانه های تاریخی ایران در خانه طباطبایی ها به بزم نشستند.

« ام البنین متقی نژاد» معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان، در گفت و گو با  روابط عمومی این اداره ابراز داشت:  مقارن با سالروز ازدواج پر خیر و برکت مولای متقیان و بانوی هر دو عالم، جشنواره آموزشی و شاد "پیوند یاس و احساس"با برنامه‌های متنوع  و با همکاری اداره بهزیستی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این جشنواره افراد مجرد و زوج‌های جوان بودند، تصریح کرد: آگاه سازی در خصوص اهمیت مشاوره قبل و بعد از ازدواج، تحکیم بنیان خانواده، ترویج امر ازدواج آگاهانه و آسان جوانان و پرهیز از سنت‌های غلط از جمله اهداف برگزاری جشنواره «پیوند یاس و احساس» بود.

به گفته متقی نژاد، در طول مدت برگزاری این جشنواره، نسترن براهیمی استاد و مشاور خانواده، داوود قاسم زادگان و راضیه فقیهی از کارشناسان روانشناسی و مشاورین خانواده، مریم دهقانیان کارشناس روانشناسی و محمد حسین اخوان درمان گر اختلالات جنسی زوجین به ارائه مطالبی پیرامون نکات پیش از ازدواج و راهکارهای انتخاب صحیح در ازدواج، عشق و صمیمیت بین زوجین، نقش و تفاوت‌های بین همسران، مهارت‌های زندگی عاشقانه و پایدار پرداختند.

متقی نژاد یادآور شد  کارگاه آموزشی مسائل خانواده ویژه زوجین به تفکیک بانوان و آقایان و همچنین اختتامیه جشنواره «پیوند یاس و احساس»، در قالب جشن با برنامه‌های شاد و فرهنگی در خانه تاریخی طباطبائی‌های کاشان برگزار گردید.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های شاد و متنوع شامل نمایش، موسیقی، برگزاری مسابقه و قرعه کشی برای هر شب این جشنواره پیش بینی شده بود؛ اظهار داشت: همزمان با این جشنواره نمایشگاه «در گذر زمان» با رویکرد خانواده و تغییرات زندگی خانوادگی در سه دهه تحت تاثیر رسانه و فضای مجازی به منظور بررسی تاثیر و نقش فضای مجازی در سبک زندگی و کاربرد رسانه‌ها بر تغییر زندگی و همچنین نمایشگاه کتاب و عکس مرتبط با موضوع جشنواره دائر شد.

به گفته وی ، نمایش ساده زیستی در نسل گذشته، مقایسه خانواده امروز با گذشته و تفاوت‌های میان زندگی‌های قدیم و امروزی در آثار این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود.

جشنواره آموزشی و شاد «پیوند یاس و احساس» به همت اداره بهزیستی شهرستان، فرهنگ سرای بانوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همراهی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) در کاشان برگزار شد، که با استقبال و حضور پرشور اقشار مختلف شهروندان کاشانی مواجه گردید.

کد خبر 2873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد