همدان|   اجرای طرح پازک در 55 محله استان همدان

طرح پازک در ۵۵ محله استان همدان اجرا می شود.

مدیرکل بهزیستی استان در سومین شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همدان درخصوص تشریح اهم فعالیت‌های ۴ ماهه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر بیان کرد: در سال جاری تعداد چهار جلسه، ۴۰ نمایشگاه و سه همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین دوره‌های پیشگیری برای ۴۰۰ نفر در استان همدان برگزار شده است.

حمیدرضا الوند با اشاره به برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد برای یک هزار و ۲۵۰ نفر و برگزاری ۳۰ کارگاه برای بیش از یک هزار نفر زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از قبیل کودک‌آزاری، خودکشی، مسائل درون خانوادگی و... اظهار کرد: برپایی ۷۳ مسابقه ورزشی، ۱۳ بازدید از سوی دستگاه عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری از مراکز ماده ۱۵، کمپ‌ها و شلتر، برپایی کارگاه تی. اُ. تی مهارت زندگی در کانون‌های پرورشی فکری، سمن‌ها، صنف آرایشگران، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت زندگی برای بیش از ۱۲ هزار نفرو... از دیگر اقدامات این کمیته در چهار ماهه سال جاری است.

وی با اشاره به اجرای طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد در زنان و کودکان در معرض اعتیاد) در ۵۵ محله استان همدان خاطر نشان کرد: طرح کارمندیاری در حال حاضر در اداره کل زندان‌های همدان برای ۱۰۰ نفر اجرایی شده است و تعداد ۵ هزار بسته آموزشی نیز در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار همدان توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در پایان صحبت‌های خود از ارتقای رتبه استان همدان در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از رتبه ۲۶ به رتبه ۳ خبر داد و خاطر نشان کرد: همه این دستاوردها نشأت گرفته از همکاری‌های همه جانبه مسئولان مربوطه در این زمینه بوده است.

کد خبر 2869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد