سلب حضانت از پدران و مادران کودکان کار و خیابانی که بیش از ۳ بار پذیرش شوند

استاندار تهران، گفت: کودکان خیابانی ایرانی که بیش از ۳ بار با یک ویژگی پذیرش شوند با هماهنگی قوه قضائیه، خانواده سلب حضانت و کودک تحویل بهزیستی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از تسنیم، «انوشیروان محسنی‌بندپی» استاندار تهران با اشاره به اینکه موضوع کودکان کار و خیابانی موضوعی است که باید به آن به‌صورت علمی و کارشناسی شده توجه شود، اظهار کرد: محوریت موضوع کودکان کار و خیابانی با استانداری تهران است و سایر بخش‌ها با هماهنگی استانداری فعالیت می‌کنند. با ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف می‌توان عملکرد بسیار مناسبی در این حوزه داشت و در همین زمینه جلسه‌ای با سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه کودکان کار و خیابانی برگزار شد و از آنها درخواست شد تا راهکارهای خود را برای رفع این پدیده ارائه کنند.

به گفته استاندار تهران ۸۲ درصد از کودکان کار و خیابانی از اتباع بیگانه و از کشورهای پاکستان و افغانستان هستند که با هماهنگی اداره اتباع این کودکان به کشورشان بازخواهند گشت.

وی، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که زمینه کودکان کار و خیابانی وجود دارد، این است که با مراجعه خانواده‌ این کودکان به بهزیستی باید کودک به آنها برگشت داده شود که همین امر باعث چرخه معیوب ساماندهی کودکان کار و خیابانی شده است که بر همین اساس و با هماهنگی قوه قضائیه از این پس کودکانی که در ۳ نوبت با یک ویژگی جمع‌آوری شودند، دیگر به خانواده تحویل داده نمی‌شود و در واقع حضانت از آنها سلب و کودک به بهزیستی سپرده خواهد شد.

محسنی‌بندپی همچنین در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در پایان یادآور شد: در این بخش مشکلی وجود ندارد و با همراهی بهزیستی و شهرداری طرح در حال انجام است.

کد خبر 2849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =