۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
فتح قله دماوند با ویلچر

هم در بهزیستی کار می کند و هم ورزشکار است.۲۵ سال است که بر ویلچرش تکیه می کند و وارد میدان مسابقات ورزشی می شود.از کشیدن خودرو با ویلچرش گرفته تا بالا رفتن از برج میلاد. «منوچهر نامجو» حالا می خواهد با ویلچرش راهی قله دماند شود تا فتح آن را به نام خودش به ثبت برساند.آنطور که خودش می گوید :می خواهدبه همگان ثابت کند که محدودیت و معلولیت با هم نسبتی ندارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، «نامجو» تا کنون سه مدال طلای کشوری در رشته دو و میدانی ۱۵۰۰و ۵۰۰۰متر را نصیب خود کرده است.

وی همچنین از سال ۱۳۹۰تا به حال سه رکورد جهانی شامل طی کردن پله های برج میلاد با ویلچر در زمان یک ساعت و ۱۲دقیقه، حرکت با ویلچر بدون توقف بر روی تردمیل در زمان یک ساعت و کشیدن خودرو با ویلچر به طول ۴۰متر را در سازمان ورزشهای همگانی به نام خود ثبت کرده است.

نامجو در خصوص اقدام برای فتح قله دماوند می گوید: این سفر دو و نیم روزه با همت و تلاش یک تیم از فعالان محیط زیست برنامه ریزی شده است و گروهی از کوهنوردان حرفه ای نیز در این فتح من را همراهی می کنند. همچنین از یک سال پیش و با کوهنوردی در ارتفاعات توچال، برای این فتح تمرین کرده ام.

وی هدف از این اقدام خود را ارائه پیام برای سه قشر از افراد جامعه می داند و می گوید: نخستین پیام من برای کل جامعه است که به هر فرد معلول به عنوان یک انسان منحصر به فرد با توانایی های خاص خود نگاه کنند.

نامجو افزود:دومین پیام من برای مسئولان است که در برنامه ریزی های خود و پروژه های ورزشی، معلولان را هم مثل بقیه افراد جامعه در نظر داشته باشند و بدانند که حق بهره مندی از امکانات ورزشی در کشور متعلق به همه اقشار جامعه است و اگر محیط های ورزشی مناسب سازی شوند، معلولان نیز حرفی برای گفتن دارند.

وی گفت: سومین و اصلی ترین پیام من نیز به جامعه عزیز معلولان است که از پشت دیوارهای انزوا و منفی بافی بیرون بیایند و در جامعه ظاهر شوند، خود را باور کنند و از تمام ظرفیت ها و استعدادهای خود استفاده کنند.

کد خبر 2821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد