تهران| قدس |برگزاری دوره آموزشی اشتغال افراد دارای معلولیت در بهزیستی شهرستان قدس

دوره آموزشی اشتغال افراد دارای معلولیت در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در بهزیستی شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان قدس، دوره آموزشی اشتغال افراد دارای معلولیت در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه( CBR)  با حضور ناصر نیک افشار رئیس اداره، نورالدین احمدیان معاون توانبخشی، زارعی کارشناس اداره کل بهزیستی استان تهران و کارشناسان و تسهیل گران شهرستان ها در سالن جلسات شورای شهر شهرستان قدس برگزار شد.
نیک افشار ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: دیدگاهها نسبت به معلولیت تغییر کرده و نگاهها علمی و تخصصی شده است و اگر نیاز های معلولین و خدمات در شهرستانها بهتر شود مهارجرت به شهر های بزرگ نیز کاسته می شود و این نیازمند آگاهی درخصوص کسب و کار و راه اندازی شغل مناسب برای آنها است که با طرح های توانبخشی مبتنی بر جامعه میسر می شود.
وی تصریح کرد: اگر در روستاهای کشور درخصوص اشتغال معلولین کار شود سلامت ، آموزش و معاش آنها تامین می شود  و برای دست یابی به  این مهم با برگزاری آموزش های تخصصی گامهای موثر برداشته خواهد شد.
گفتنیست: این دوره آموزشی با تدریس معصومه شیخان کارشناس ارشد روانشانسی و با هدف راه اندازی کسب و کار گروهی، فقرزدایی در جامعه معلولین که 10 درصد جامعه را تشکیل می دهند و آموزش در خصوص انتخاب شغل مناسب و تشکیل یک گروه جهت اشتغال پایدار، بازاریابی و مدیریت کسب و کار و همچنین تشکیل انجمن های مردم نهاد برگزار شد.

کد خبر 2803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد