کرمانشاه|تلاش برای افزایش انگیزه خانواده ها در نگهداری مددجویان بهزیستی در منزل

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: از جمله برنامه‌های دفتر مراقبتی سازمان ارائه راهکارهایی جهت افزایش انگیزه برای خانواده ها به منظور نگهداری  مددجویان در خانه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، نشست مشترک مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با مهندس سراج مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور و اسدی رئیس گروه بیماران اعصاب و روان بهزیستی کشور برگزار شد.

در این دیدار مهندس سراج ضمن تشکر و قدردانی از زحمات بهزیستی استان کرمانشاه، اظهار داشت: در زمینه‌های مختلف از جمله درمان ، ورزش و .. توانسته ایم به منظور افزایش کیفیت خدمات به مددجویان ردیف های اعتباری جدید ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث برنامه خانواده محور به دنبال یک سری اصلاح ساختار هستیم، افزود: از جمله برنامه‌های دفتر مراقبتی سازمان ارائه راهکارهایی جهت افزایش انگیزه برای خانواده ها به منظور نگهداری  مددجویان در خانه است.

مهندس سراج گفت: استان کرمانشاه جزء استانهایی است که علی‌رغم مشکلاتی از قبیل زلزله و ... در ارائه خدمات به مددجویان توانسته رتبه خوبی در کشور کسب کند.

این مسئول با اشاره به اینکه بحث درهای باز در مراکز جزء سیاستهای جدی و در اولویت است، افزود : باید به سمت الگوهای جدید و کوچک سازی مراکز باشیم و در اعطای مجوز تأسیس مراکز بر نیروهای بومی استان تاکید داریم.

در ادامه این جلسه نیز دکتر رضوان مدنی ضمن عرض خوشامدگویی اظهار داشت: در خصوص رفع مشکلات موجود در موارد معرفی شده از دادگاه ها با مسئولین قوه قضائیه جلسات متعددی گذاشته شده و در این خصوص تعاملات خوبی نیز حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با توجه به مشکلات ناشی از جنگ ، زلزله و ... دارای محرومیت های بیشتری می باشد، اظهار داشت: می بایست در بحث ابلاغ اعتبارات مشکلات مددجویان استان به صورت ویژه در نظر گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به مشکلات موجود در تامین هزینه های درمان ، وسایل کمک توانبخشی ، برقراری مستمری مددجویان و .. گفت :  به تمام شهرستانها تاکید کرده ام تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به مددجویان به کار گیرند که حقی از مددجویان ضایع نشود.

این مقام مسئول بیان داشت: با صدور مجوز و ایجاد یک فضای رقابتی سالم بین مراکز خصوصی می توانیم در خدمت رسانی به مددجویان موفق تر عمل کنیم .

کد خبر 2783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد