کردستان | سقز | برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سقز

مطالبه گری، توسعه آزادی ها و افشاگری تخلفات رسالت اصلی رسانه هاست

به گزارش روابط عمومی اداره کل  بهزیستی کردستان : آیین بزرگداشت روز خبرنگار به همت ادارات سطح شهر سقز روز پنجشنبه ۱۷ مرداد درسالن کتابخانه شهید امینی در پارک مولوی کُرد  برگزار شد.

 این برنامه با حضور  امام جمعه سقز، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، فرماندار شهرستان سقز، جمعی از مسئولان و کارشناسان روابط عمومی و اصحاب رسانه برگزار شد.   

مسئول نمایندگی خانه مطبوعات در سقز گفت: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی و زبان گویای صدای رسای مردم نقش مهمی در مطالبه گری و توسعه در جامعه دارد.

محسن بیگلری  نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خبرنگار را چشم بینای جامعه دانست و افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه سقز کم و کاستی ها و مشکلات پیش روی سقز را به درستی و با روحیه همدلی و توسعه ای بیان کنند و مطالب را باوجدان و صحت کامل به مردم عرصه کنند.

 سپس فرماندار ویژه سقز ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: محدودیت های برای حمایت از خبرنگاران وجود دارد که این عدم حمایت مربوط به خبرهای نادرست در مورد مسائل امنیتی و تخریب و نقد نامنصفانه است که هیچ وقت در این موضوع خبرنگار حمایت نمی شود.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سقز گفت: ساماندهی خبرنگاران در خانه مطبوعات و حل مشکلات آنان باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین بیمه خبرنگار برای سهولت و ادامه کار انجام و امنیت شغلی آنها اولویت کار دولت باشد.

در پایان چند نفر از خبرنگاران طی سخنانی به مشکلات پیش روی کار خبرنگاری از جمله: عدم بیمه، مشکلات مسکن و صنفی خبرنگاران، عدم پاسخگویی مدیران و رئیس ادارات، نبود امکانات و تجهیزات مناسب، نبود تعامل مناسب و عدم پذیرش نقد از سوی مدیران اشاره نمود.

منبع :روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان

کد خبر 2782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد