تهران| هپاتیت شایع‌ترین بیماری بین معتادان است

مدیر کل بهزیستی استان تهران شایع‌ترین بیماری بین معتادان را هپاتیت و ایدز عنوان کرد و گفت: البته تعداد معتادانی که دارای بیماری خاص یا واگیردار باشند قابل توجه نیست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داریوش بیات‌نژاد در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهری که دارای زخم باز یا بیماری واگیردار هستند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی برای رسیدگی به وضعیت معتادان دارای بیماری‌های خاص از نیمه سال ۹۶ وارد عمل شد و در این راه با استفاده از اصول علمی موارد را پیش برد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: در همان سال ۹۶ مرکز غربالگری ایجاد شد و معتادان از کف خیابان‌ها و مناطق مختلف از سوی نیروی انتظامی جمع‌آوری شده و با دستور مقامات قضائی در مرکز غربالگری مورد پذیرش قرار گرفتند و این اقدام درحال حاضر نیز انجام می‌شود؛ در مرکز غربالگری وضعیت فیزیکی و جسمانی معتادان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به آزمایش‌هایی که از افراد گرفته می‌شود، معتادان به مراکز نگهداری معتادان انتقال پیدا می‌کنند و مدیریت خوبی که در کمپ‌ها صورت گرفته، تاکنون مشکلی درباره معتادان دارای بیماری خاص وجود نداشته است.

بیات‌نژاد اعتیاد را بیماری درحال گسترش در جامعه عنوان کرد و گفت: برخی از معتادان دارای بیماری ایدز،هپاتیت یا بیماری پوستی هستند اما این افراد نیز در طرح‌های غربالگری بعد از شناسایی به مراکز موردنظر انتقال داده می‌شوند.

وی شایع‌ترین بیماری بین معتادان را هپاتیت و ایدز عنوان و خاطرنشان کرد: البته تعداد معتادانی که دارای بیماری خاص یا واگیردار باشند قابل توجه نیست.

کد خبر 2771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد