تهران| 80 درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: حدود ۸۰ درصد کودکان کار و خیابانی را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ بیات‌نژاد در رابطه با جمع آوری کودکان کار و خیابانی گفت: با پیگیری استانداری تهران، وزارت کشور و سازمان بهزیستی، اجماعی در رابطه با ساماندهی کودکان کار و خیابانی در شهر تهران ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: شهرداری تهران دو ساختمان برای نگهداری کودکان کار و خیابانی در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: این دو ساختمان برای نگهداری کودکان کار تجهیز شده‌اند وبه زودی تحویل مراجع ذی‌ربط داده می‌شود.

بیات نژاد گفت: هدف از اجرای این طرح صیانت از حقوق کودکان از هرگونه آسیب اجتماعی است و در این رابطه اراده جمعی در تمام سطوح حاکمیتی ایجاد تا طرح بدون اشکال اجرا شود و دغدغه‌های  مردم در رابطه با کودکان کار به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد:ظرفیت دو ساختمان برای نگهداری برای کودکان کار حدود ۲۵۰ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد کودکان کار و خیابانی را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، گفت: یکی از این مراکز به نگهداری کودکان اتباع خارجی و یک مرکز به کودکان ایرانی اختصاص پیدا می‌کند؛ با راه اندازی این دو مرکز به ساماندهی کودکان کار کمک زیادی می‌شود.

بیات‌نژاد گفت: در حال حاضر تعدادی از این کودکان با دستور مقام قضایی از سطح خیابان‌ها جمع آوری و تحویل مراکز نگهداری داده شدند و کار مددکاری روی آن‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تعدادی از کودکان کار دارای خانواده هستند و اگر بعد از انجام کار مددکاری مشخص شود امکان برگشت این کودکان به کانون خانواده وجود دارد، زمینه برگشت آن‌ها فراهم می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در خصوص راه اندازی کمپین «نه به جمع آوری کودکان کار و خیابانی» از سوی برخی از مددکاران و اصحاب رسانه، گفت: برای ساماندهی کودکان و خیابانی در معرض آسیب و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی بعدی  یک اراده قوی در تمام سطوح حاکمیتی ایجاد شده است و رئیس جمهور برای اجرای این طرح دستور ویژه صادر کرده است و وزارت کشور، استانداری تهران و سازمان بهزیستی مامور اجرای طرح شده اند.

بیات‌نژاد گفت: از تمام سمن‌ها و دلسوزان جامعه انتظار داریم در اجرای این طرح ما را کمک و همراهی کنند و به ایرادات کوچک در مسیر اجرای طرح شاخ و برگ ندهند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح ساماندهی کودکان کار به دنبال توانمند سازی و ارتقای زندگی این کودکان و خانواده آن‌ها هستیم بنابراین اجرای آن یک ضرورت است و از تمام افراد انتظار داریم در مسیر اجرای این طرح سیاه نمایی نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 2768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد