لرستان | تعطیلی 8 مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد

مدیرکل بهزیستی لرستان از تعطیلی ۸ مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی با بیان این خبر افزود: در حوزه درمان اعتیاد ۲۲ دستگاه متولی امر هستند و یکی از آنها بهزیستی است که در سیاست‌های خود استراتژی‌های پیشگیری، درمان و توانمندسازی را لحاظ کرده است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری، سال گذشته ۱۱۶ تیم اجتماع‌محور برای آموزش ۳۲۰ هزار نفر جمعیت در محیط‌های مختلف تشکیل تا آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهند.

مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: در حوزه درمان معتادین نیز ۶۵ مرکز ماده ۱۵ در دستور کار داریم که شامل مراکز  TC ، مرکز اقامتی میان‌مدت، مراکز درمان سرپایی و... هستند.

توکلی بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته وام خوداشتغالی به ۳۰۸ معتاد بهبود یافته پرداخت شد و ۲۴۲ نفر هم خدمات بیمه خویش‌فرمایی دریافت کردند.

وی درخصوص مرکز ماده ۱۶ گفت: حدود ۲ سال پیش این مرکز به بهزیستی واگذار شد که در استان این مرکز ظرفیت ۲۰۰ نفر معتاد را دارد اما ۳۰۰ نفر در آنجا نگهداری می‌شود.

توکلی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بسیج و سپاه منعقد شده است که یک مرکز با ظرفیت ۴۰۰ نفر ایجاد کند و قطعاً با راه‌اندازی مرکز مذکور مقداری از فشار مرکز ماده ۱۶ کاسته می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان درخصوص نظارت بر مراکز توزیع دارو و کمپ‌های ترک اعتیاد عنوان کرد: سال گذشته ۳۰ مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد را شناسایی کردیم که به تعدادی تذکر دادیم تا خود را با وضعیت جدید تطبیق و به کار خود ادامه دادند و ۸ مرکز غیرمجاز نیز پلمب شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۵ مرکز درمان سرپایی در استان داریم که ۱۷ مرکز مربوط به بهزیستی و مابقی زیرمجموعه علوم پزشکی استان هستند.

توکلی تأکید کرد: سال گذشته در حوزه توزیع دارو مراکز متخلف را تعطیل کردیم و درخصوص تخلفات بدون هیچ اغماضی برخورد کنیم چون مددجو امانتی در دست ماست و نباید مراکز تخلف کنند.

کد خبر 2702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد