البرز|رشد کاریکاتوری و توسعه نامتوازن باعث بسط و گسترش آسیب های اجتماعی میشود

در شرایط سخت اجتماعی ،اقتصادی و دوران گذار دستگاههای تخصصی تسهیلگر مانند بهزیستی هم باید گسترش تشکلیلات تخصصی داشته باشد و هم باید جهت استفاده از توان مشارکت مردم به نهادسازی اجتماعی بپردازد و از نظر اینجانب بهزیستی برخلاف سایردستگاهها و نهادها باید گسترش یابد و خدمات اجتماعی به فوریت و کاملا تخصصی در دسترس مردم قرار گیرد.نباید برای همه مناطق توسعه نیافته نسخه واحد پیچیده شود بلکه باید به پیوست اجتماعی و سنجش پتانسیل ها و آمایش سرزمینی بومی سازی صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛ روز سه شنبه  ۱۵ مردادماه جاری،دکتر "اسدالله حیدری" مدیرکل بهزیستی استان البرز در جلسه توسعه شهرستان اشتهارد که با حضور دکتر مروج الشریعه رئیس کارگروه توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ، معاونین استاندار البرز و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان البرز در شهرستان اشتهارد برگزارشده بود حضور پیدا کرد.

مدیرکل بهزیستی طی سخنانی در این جلسه گفت : ایجادشهرکهای صنعتی و اقدامات عظیم اقتصادی بدون پیوست اجتماعی ، فرهنگی و رشد نامتقارن حوزه ها پیامدهای پیدا و پنهان اجتماعی را بدنبال دارد و رشد کاریکاتوری و توسعه نامتوازن باعث بسط و گسترش آسیبهای اجتماعی میشود.

دکتر حیدری افزود : در شرایط سخت اجتماعی ،اقتصادی و دوران گذار دستگاههای تخصصی تسهیلگر مانند بهزیستی هم باید گسترش تشکیلات تخصصی داشته باشد و هم باید جهت استفاده از توان مشارکت مردم به نهادسازی اجتماعی بپردازد و از نظر اینجانب بهزیستی برخلاف سایردستگاهها و نهادها باید گسترش یابد و خدمات اجتماعی به فوریت و کاملا تخصصی در دسترس مردم قرار گیرد.نباید برای همه مناطق توسعه نیافته نسخه واحد پیچیده شود بلکه باید به پیوست اجتماعی و سنجش پتانسیل ها و آمایش سرزمینی بومی سازی صورت پذیرد.

وی ادامه داد : جهت توسعه مناطق محروم باید نگاه ویژه داشته باشیم میشود با نگاهی نو در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی مثلا حذف و کاهش تضامین بانکی را داشته باشیم و یا به اشکال دیگری عمل کرد.

حیدری با بیان اینکه عدم تجانس فرهنگی و مهاجر پذیری بخاطر وجود شرکتهای گسترده و متعدد صنعتی طلاق افزایش و فرهنگ کارگروهی و تعاون و همیاری به شدت کاهش یافته است گفت : بهزیستی البرز از طریق cbr در روستاهای شهرستان حضور دارد و در این رابطه ۱۸ کارگاه آموزشی با هدف آموزش مهارتهای زندگی و استحکام خانواده و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برای ۹۰۰ نفر برگزار کرده است.

مدیرکل بهزیستی در خصوص فعالیت بهزیستی در بحث اشتغال مددجویان بهزیستی اشتهارد گفت : در سال جاری مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی برای خوداشتغالی افراد تحت پوشش به شهرستان اشتهارد اختصاص داده شده است. وی افزود : علیرغم کمبود جمعیت در صدد ایجاد اورژانس اجتماعی در این شهرستان هستیم و گسترش مراکز دیگر از جمله مهادی کودک نیز در دستور کار است و با برنامه ریزی که انجام دادیم امسال ضریب نفوذ طرحهای غربالگری را به بالای ۹۰ درصد خواهیم رساند و همچنین طرح مالی خرد و گروههای همیار را افزایش خواهیم داد.

دکتر حیدری در پایان گفت : از طریق بهزیستی بیش از ۱۶۰ نفر از بهبودیافتگان در شهرکهای صنعتی بکار گرفته شده است و جهت ایجاد اشتغال جامعه هدف سازمان یک طرح دیگر کارافرینی برای مددجویان با مبلغ ۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

سازمان بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی در قانون برنامه ششم توسعه به همه افرادی که  برای کمک به فرودستان و جامعه هدف اعلام آمادگی و مراجعه کنند با کمال میل پذیرای ایشان خواهد بود و در همین راستا دستان همه کارآفرینان و کارفرمایان را از طریق پرداخت سهم کارفرمایی بیمه و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به گرمی می فشاریم.

کد خبر 2699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد