قوچان | میلیاردها تومان هزینه برای رفاه و معیشت افراد دارای معلولیت در قوچان

بمناسبت روز جهانی معلولین و پیگیری اصحاب رسانه، نشست خبری ریاست بهزیستی وخبرنگاران ساعتی قبل در محل این اداره برگزار شد.

در این نشست رئیس بهزیستی به تشریح فعالیت هشت ماهه سال 99 پرداخت.

ربابه خلیل آبادی در این زمینه بیان داشت: ماهیانه مبلغ 220میلیون تومان مستمری به کم توانان پرداخت می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی قوچان، پرداخت 4 میلیارد تومن تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان از دیگر مطالب این مسؤول در نشست خبری بود. 

به گفته‌ی خلیل‌آبادی، بهرمندی کم توانان از 1050 جلسه فیزیوتراپی رایگان در طی 8ماهه سال 99 خدمت دیگر ارائه شده به مددجویان بوده است.

رئیس بهزیستی قوچان گفت: امسال با میراث فرهنگی قوچان تفاهم کردیم که مناطق باستانی، گردشگری و بوم‌گردی شهرستان،‌ برای استفاده‌ی افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شود.

وی ادامه داد: 112 میلیون تومان کمک موردی به 396 توانخواه، 120 میلیون تومان بلاعوض به متقاضیان مسکن به عنوان ودیعه مسکن، 5 میلیون تومان کمک بلاعوض برای مشاوره ژنتیک مددجویان و 12 میلیون تومان حق بیمه کارفرمایی به صورت ماهانه، از جمله کمک‌های بهزیستی به مددجویان در سال جاری بوده است.

خلیل‌آبادی گفت:  امسال همچنین به تعدادی از کارفرمایان بابت جبران کارآیی معلولینی که بکار گرفته‌اند بین 250 تا 700 هزار تومان به ازای هر مددجو پرداخت شده است.

وی در خصوص طرح‌های پیشگیرانه معلولیت گفت: بهزیستی قوجان در سال جاری 1100 نوزاد را غربال شنوایی کرده و 2800 کودک را از نظر معلولیت بینایی آزمایش نموده است.

وی در زمینه طلاق در قوچان گفت: خوشبختانه با اقدامات خوب مراکز مشاوره و غربالگری خانواده‌ی بهزیستی قوچان 38 درصد سازش در بین متقاضیان طلاق داشته‌ایم که رقم بسیار خوبی در سطح استان به شمار می‌آید.

خلیل‌آبادی همچنین گفت:‌ در برنامه سی‌بی‌آر برای 820 مددجو آموزش‌های مختلف غیر حضوری و اطلاع‌رسانی کاغذی انجام شده که بابت آنها 4 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.

کد خبر 26940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد