تاسیس «خانه های اقامتی» برای افراد دارای معلولیت در اصفهان

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:تا پایان امسال «خانه های اقامتی» با حداکثر ظرفیت ۱۰ نفر، برای افراد دارای معلولیت در اصفهان دایر می شود

به گزارش روابط عمومی به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر پژمان پورشبانان، با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا، مراکز روزانه توانبخشی برای افراد دارای معلولیت تعطیل است، اظهار داشت: با دستور ستاد استانی مقابله با کرونا، خدمت رسانی این مراکز به افراد دارای معلولیت در شهرهای قرمز، به شکل موقت متوقف شده است.

وی افزود: خدمت رسانی در مراکز شبانه روزی توانبخشی به افراد دارای معلولیت نیز با کمترین پذیرش و پس از انجام تست پی سی آر انجام می شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ملاقات های حضوری در مراکز شبانه روزی توانبخشی افراد دارای معلولیت در استان اصفهان محدود است، تصریح کرد: تا پایان امسال خانه های کوچک اقامتی با حداکثر ظرفیت ۱۰ نفر، برای افراد دارای معلولیت توسط این اداره دایر خواهد شد.

وی اضافه کرد: خانه های کوچک اقامتی، برای نگهداری سالمندان، بیماران اعصاب و روان و افراد دارای معلولیت ذهنی در نظر گرفته شده است.

پورشبانان فلسفه ایجاد خانه های کوچک اقامتی برای افراد دارای معلولیت را در افزایش کارایی در مدیریت دانست و افزود: شیوع بیماری های اپیدمی در این مراکز کنترل می شود و خانه های اقامتی کوچک می تواند در نگهداری افراد دارای معلولیت با استقلال بیشتر، مؤثر واقع شود.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال ۵ خانه اقامتی برای افراد دارای معلولیت در استان اصفهان دایر شود و مصمم هستیم تا پایان سال هم دو خانه اقامتی کوچک برای بیماران اعصاب و روان کمتر از ۱۸ سال به بهره برداری برسد.

کد خبر 26932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد