مرکز جامع درمان اعتیاد در کردستان راه‌اندازی می‌شود

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان از احداث و راه‌اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در آینده‌ای نزدیک در سنندج مرکز این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان : ناصر کریمیان اظهار کرد: این مرکز تجمیع، ترکیب و تلفیقی از تمام پروتکل‌های درمانی برای معتادان است و کارهای آن انجام شده و کمتر از یک ماه دیگر با پذیرش معتادان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پذیرش معتادان در این مرکز شامل ۲ دوره خواهد بود که ۱۵ روز اول آن مرحله سم‌زدایی و سه ماه و نیم تا چهار ماه بعد از آن نیز اقامت افراد معتاد در این مکان برای بهبودی کامل است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان یادآور شد: در داخل این مکان، یک مرکز فنی‌حرفه‌ای نیز دایر شده تا این افراد بتوانند در مدت زمان اقامت خود، دوره مهارت آموزی و حرفه‌آموزی را نیز بگذارند و مهارتی یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه در این مرکز دوره‌های مختلف از جمله معرق‌کاری، منبت‌کاری و برق با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای کردستان آموزش داده می‌شود، افزود: پس از بهبودی معتادان و خروج آنان از مرکز در زمینه رفع موانع اشتغال آنها نیز کمک خواهیم کرد.

کریمیان تاکید کرد: معتادانی که در این مرکز پذیرش می‌شوند هشت ماه پس از دوره اقامتی، چهار ماهه با مرکز ارتباط دارند و در طول هفته چند جلسه در کلاس‌های آموزشی، روان‌شناختی و غیره شرکت می‌کنند.

در حال حاضر ۱۴ کمپ ترک اعتیاد زیرنظر سازمان بهزیستی کردستان فعالیت می‌کنند.

کد خبر 26929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد