بی مهری‌ها به توانخواهان توانمند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، گفت: سهمیه سه درصدی استخدام معلولان کامل اجرا نمی‌شود.

 به گزارش روابط عمومی به نقل از خبرگزاری صداو سیما مرکز اصفهان؛ پژمان پورشبانان گفت: با وجود اینکه در چند ساله اخیر بارها بر اجرای قانون اختصاص حداقل سه درصد سهمیه‌های استخدامی معلولان تأکید شده، ولی این مهم بطور کامل اجرا نشده است.
وی افزود: در زمان آزمون و ثبت نام، موضوع سه درصد لحاظ می شود، ولی هنگام گزینش نهایی، موجب می‌شود بخشی از معلولان نتوانند در مشاغلی که مایل هستند یا در آزمونی که توانستند نمره قبولی را بدست آورند، جذب شوند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت: بیش از پنج هزار معلول دانش آموخته دانشگاهی در استان اصفهان از کاردانی تا دکتری، چشم انتظار اجرای قانون سه درصدی اشتغال معلولان در ادارات دولتی هستند.
در حال حاضر ۸۶ هزار معلول شامل بیش از ۱۴ هزار بیمار اعصاب و روان، هشت هزار نابینا و کم بینا، ۱۸ هزار ناشنوا، ۲۴ هزار ذهنی، ۳۰ هزار ناتوان جسمی-حرکتی و ۲۷ هزار سالمند در استان اصفهان زندگی می کنند.
طبق ماده ۱۵ لایحه حمایت از حقوق معلولان، دولت مکلف است دست کم سه درصد از مجوز های استخدامی رسمی، پیمانی و کارگری دستگاه های دولتی و عمومی اعم از سازمان‌ها، وازتخانه‌ها، موسسه، شرکت‌ها و نهادهای عمومی انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی را که از بودجه کشور استفاده می‌کنند، به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهند و متخلفان حسب مورد با حکم مراجع ذیصلاح به مجازات‌های مندرج در ماده ۴ این قانون محکوم می شوند.
 

کد خبر 26927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد