مشهد | پیام شورای اسلامی شهر مشهد به مناسبت روز جهانی «افراد دارای معلولیت»

شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تاکید بر رویکردهای شورای پنجم درخصوص تحقق شهر همگان، طی پیامی روز جهانی معلولان را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد، در این پیام آمده است: معلولان بخش مهمی از جامعه بشری را تشکیل می‌دهند چراکه هویت انسانی، وجدان عمومی و حمیت اجتماعی را به آزمون خوانده و رتبه و میزان ارزش‌های جامعه به این رویه مشخص می‌شود.

در مشهدالرضا(ع)، حریم امن همه شهروندان و پناهندگان و عاشقان، آنچه بیش از هرچیز قیمت و اهمیت دارد، حرمت افراد نه به اعتبار مادی بلکه به‌قدر ذات انسانی ایشان است. لذا تلاش و دغدغه همه شهروندان به‌ویژه خادمان مردم برآن است تا بر این حرمت قدر نهاده و شهر را شایسته همه مردم بیارایند.

«شهر همگان» ایده نابی بود که به ابتکار مدیریت شهری مشهد در پنجمین دور خدمت شورایی، باهدف والای بازپیرایی شهر برای استفاده همه گروه‌ها به‌ویژه افراد دارای محدودیت‌های جسمی، بنیان نهاده شد.در این راستا و تنها در مدت کوتاهی از تصویب این ایده و تأسیس «اداره شهر همگان»، اتفاقات بسیار مبارک و امیدبخشی روی داده تا مشهد را جای بهتری برای همه معلولان و کم‌توانان جسمی و حرکتی کند.

از اجرای بیش از ۱۳۰۰ پروژه خرد، مناسب‌سازی ۷۴۰ محور، ۷۲ بوستان و ۱۳ زیرگذر در شهر تا نصب ۴۴۰۰ مورد تأسیسات و تجهیزات ویژه معلولین در شهر و تجهیز ۱۶۲ دستگاه ون و تاکسی ویژه معلولان، همچنین برقراری تخفیفات مختلف حمل‌ ونقلی برای ایثارگران و معلولین تنها بخشی از اقدامات مدیریت شهری مشهد بوده تا ساکنان این شهر حس بهتری برای زیست اجتماعی در آن داشته باشند.

در کنار این موارد نیز حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی مدنظر بوده و توزیع بسته فرهنگی بین کودکان و مدارس، برنامه‌های آموزشی ویژه کارکنان شهرداری و... و علاوه بر این‌ها امور اجرایی نظیر تأمین پارک حاشیه‌ای رایگان و پارکینگ اختصاصی و افزایش اعتبار شهر همگان در اصلاح بودجه سال ۹۹ شهرداری در همین مدت کوتاه به انجام رسیده تا شهر برای حمایت از این قشر همراه شود و هیچ معلولی به‌واسطه کم‌توانی جسمی، خود را در خلوت و عزلت گرفتار نکند.

شورای اسلامی شهر مشهد روز جهانی «افراد دارای معلولیت» را گرامی داشته و امید دارد بتوانیم شهری مناسب همه شهروندان داشته باشیم.

کد خبر 26901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد