تایباد | ۱۵ میلیارد ریال تسیهلات اشتغال به معلولان تایباد پرداخت شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی تایباد در استان خراسان رضوی گفت: ۳۵ معلول این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌اند.

افسانه فدایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهاد حمایتی به بیش از سه هزار و ۴۰۰ خانوار با ۱۷ هزار مددجو در این شهرستان خدمات ارایه می کند.

وی ادامه داد: بهزیستی تایباد ۶۱۳ زن سرپرست خانوار را زیرپوشش دارد که ۲۹۳ نفر از آنها زیرپوشش بیمه شهری هستند و ۱۲۷ نفر نیز از بیمه حوزه زنان روستایی برخوردار بوده و از افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر سرپرستی می کنند.

رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: این نهاد به سه هزار و ۶۸۳ معلول در این شهرستان خدمات ارائه می کند که از این تعداد هزار و ۶۲۸ نفر ماهیانه مستمری دریافت می کنند و ۵۶۲ پرونده هم برای دریافت خدمات در نوبت هستند.
وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد ادارات این شهرستان نسبت به مناسب سازی محیط خود برای رفت و آمد معلولان اقدام کرده اند.
فدایی ادامه داد: این شهرستان ۱۹ خانواده دارای سه عضو معلول و ۱۳۰ خانوار دارای دو عضو معلول دارد و در سال جاری سه واحد مسکونی شهری و روستایی به معلولین این شهرستان واگذار شده و تا آخر سال هم ۱۰ واحد مسکونی دیگر به این افراد واگذار خواهد شد.

وی گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۴۰۰ سبد غذایی به ارزش هر سبد یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال در بین خانواده های نیازمند زیرپوشش بهزیستی این شهرستان توزیع شده و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز به همت خیران و نیکوکاران این شهرستان افزون بر ۲ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای رفع برخی مشکلات مددجویان به بهزیستی این شهرستان اهدا شده است.
بهزیستی تایباد در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، حمایتی و مشارکت های مردمی خدمات ارایه می کند.شهرستان ۱۲۰هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

کد خبر 26900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد