پیشوا| شناسایی افراد دارای معلولیت در روستاها

در بیشتر کشورهای در حال توسعه جهان، طرحی به نام توانبخشی مبتنی بر جامعه انجام می شود که به c.b.r شهرت یافته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا با گفتن بحث بالا، خاطرنشان کرد: اجرای طرح بدین صورت است که اداره بهزیستی افراد تحصیل کرده و ساکن روستاها را به منظور خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت همان روستا به کار می گیرد، تا خدمات همه جانبه ای را به توانخواهان ارایه دهد. و پل ارتباطی آنها با بهزیستی باشد.

نجمه اسماعیلی افزود: گسترش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه از طریق مشارکت و به کارگیری تسهیل گران به منظور ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه است. 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۳۳ روستا در پیشوا تحت پوشش برنامه c.b.r روستایی قرار گرفته اند و دویست و ۵۴ پرونده روستایی تشکیل شده است.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: اقداماتی از قبیل بازدید دویست و ۵۰ خانوار، آموزش کتابچه نیاز سنجی،  توزیع چهل مورد لوازم بهداشتی و  ضدعفونی، بهره مندی سه نفر از حمایت های شغلی فردی، توزیع شانزده بسته نوشت افزار، و ۲۶ سبد کالا، و ده بسته گوشت گرم، پرداخت کمک هزینه درمانی  به بیست مددجو، توزیع لوازم ضروری شامل بخاری،اجاق گاز ولباسشویی به سه توانخواه و تشکیل گروه خودیار محلی در قالب خدمات مبتنی بر اجتماع در روستاهای شهرستان پیشوا است.

کد خبر 26898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد