شهر تهران| افراد دارای معلولیت، زیر چتر حمایت های قانونی

مدیر بهزیستی شهر تهران با بیان شعار روز دوم از هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، خاطرنشان کرد: افراد دارای معلولیت، زیر چتر حمایت های قانونی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سید سعید آرام اظهار داشت: بهزیستی نهاد اصلی حمایت‌کننده از این جامعه هدف می باشد و در راستای پشتیبانی از این قشر، قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ گردید.

این مسئول در ادامه بیان داشت: در قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، فرد معلول به شخصی اطلاق می‌گردد که با تایید کمیسیون پزشکی_ توانبخشی تعیین نوع و شدت معلولیت سازمان بهزیستی با انواع معلولیت ها در اثر اختلال و آسیب جسمی، حسی(بینایی و شنوایی)، ذهنی، روانی و یا توأم، با محدودیت قابل توجه و مستمر در فعالیت های روزمره زندگی و مشارکت اجتماعی مواجه باشد.

وی با بیان اینکه دولت موظف است زمینه‌های لازم برای تأمین حقوق افراد دارای معلولیت  فراهم و ‌حمایت‌های لازم را از آنها به عمل آورد، افزود: در قانون مذکور، وظایفی در این خصوص به روشنی برای سایر دستگاه های اجرایی تعریف شده است که لازم الاجرا می باشد.

آرام در ادامه تصریح کرد: شکل‌گیری عزمی ملی در اجرای قوانین مرتبط با افراد دارای معلولیت و تقویت جایگاه واقعی این افراد در جامعه، مستلزم ایجاد یک ساختار نظارتی کارآمد است و «تشکیل کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و کنوانسیون حقوقی آن» این امر خطیر را محقق خواهد ساخت.

مدیر بهزیستی شهر تهران در پایان اذعان داشت: اولویت سازمان بهزیستی، توسعه روز افزون عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت های برابر در دسترسی به امکانات و منابع، اشتغال پایدار و فراهم ساختن زمینه مشارکت اجتماعی برای افراد دارای معلولیت است که نیل به تمامی این اهداف مهم و ارزشمند، نیازمند اهتمام و جدیت کامل و لازم در انجام وظایفی است که قانون برای دستگاه های اجرایی تعیین نموده است.

کد خبر 26888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد