دررسانه | نرخ معلولیت در بندرترکمن و آق قلا بیشتر از شهرهای دیگر گلستان

حسینی گفت: در استان گلستان بیش از ۴۹ هزار معلول وجود دارد و بیشترین میزان معلولیت مربوط به شهرستان های بندرترکمن و آق قلا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ «سید مهدی حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در استان گلستان بیش از 49 هزار معلول وجود دارد و بیشترین میزان معلولیت مربوط به شهرستان های بندرترکمن و آق قلا است.

مدیرکل بهزیستی گلستان بابیان اینکه هنوز دلیل اصلی بالا بودن میزان معلولیت در شهرهای بندرترکمن و آق قلا مشخص نیست، ادامه داد: در سطح استان بیشترین معلولیت مربوط به معلولیت های جسمی و حرکتی است که بالغ بر 19 هزار نفر دچار این عارضه هستند.

حسینی تاکید کرد: بخشی از این معلولیت های جسمی و حرکتی مربوط به تصادفات و انتقال مجروح تصادفات به بیمارستان ها است و برای اینکه این انتقال مجروحان تصادفات امن باشد در این راستا نشست های مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار کردیم.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت ها اقدامات حمایتی ما تنها بخش کوچکی از هزینه های معلولان را جبران می کند و بهزیستی به صورت مستمر و یا غیرمستمر به معلولان کمک هایی را انجام می دهد که بخشی از آنها در حوزه توانخواهی است.

مدیرکل بهزیستی گلستان متذکر شد: کمک هزینه های خربد ویلچر معمولی و برقی، سمعک،  حمایت برای کشت حلزون، اعصا، پای مصنوعی و غیره حمایت هایی است که بهزیستی در حوزه توانبخشی به معلولان انجام می دهد.

 حسینی تصریح کرد: 369 نفر از معلولان در سطح دانشگاه های استان در حال تحصیل هستند که کمک هزینه تحصیلی به این معلولان از سوی بهزیستی انجام می شود.

انتهای پیام./

کد خبر 26867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد