دررسانه| ۷۷ درصد معلولان گلستان مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که از مجموع ۴۸ هزار و ۷۶۰ معلول زیرپوشش بهزیستی این استان، ۳ هزار و ۶۸۶ نفر معادل ۷۷ درصد مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان وبه نقل از ایرنا؛ سیدمهدی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع معلولان گلستان ۴۱ درصد جسمی و حرکتی، ۲۰ درصد معلول ذهنی، ۹ درصد دارای معلولیت روان، ۱۶ درصد دارای معلولیت بینایی و کم بینایی و ۱۴ درصد دارای معلول شنوایی هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر این افراد، ۹ هزار و ۲۶۰ معلول دیگر گلستان پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

مدیرکل بهزیستی گلستان به کمک مستمر به معلولان دارای آسیب نخاعی اشاره کرد و گغت: با هدف بهبود کیفیت زندگی افراد دارای آسیب نخاعی و جبران بخشی از هزینه‌های بهداشتی، توانبخشی و مراقبتی، ۶۵۴ نفر از این افراد در گلستان از حق پرستاری ماهانه برخوردار هستند.

وی به فراهم کردن زمینه آموزش معلولان گلستان اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف و ارتقای توان علمی معلولان ۳۶۹ دانشجوی دارای معلولیت‌ مختلف تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

دکتر حسینی همچنین کمک به معلولان برای ساخت خانه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۲۴۵ خانه با مشارکت معلولان و مددجویان تحت پوشش ساخته شد و در اختیار آنان قرار گرفت.

۱۳ آذرماه روز جهانی معلولان و از ۹ تا ۱۵ آذرماه هفته معلولان است.

انتهای پیام. /

کد خبر 26863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد