شهر تهران|افراد دارای معلولیت با مشارکت در فعالیت های اجتماعی توانمندی‌ خود را نشان می دهند

شعار روز اول از هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت؛ "شامل سازی افراد دارای معلولیت؛ در مسیر تلفیق اجتماعی در دنیای پس از کرونا" است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهرستان تهران به مناسبت هفته ملی گرامیداشت افراد دارای معلولیت، در خصوص شعار؛ شامل سازی افراد دارای معلولیت ؛ در مسیر تلفیق اجتماعی در دنیای پس از کرونا عنوان کرد: تلفیق اجتماعی، مهمترین رویکرد سازمان بهزیستی برای معلولان است و به تبع آن در بهزیستی شهرستان تهران، کلیه ی برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها برای این قشر از جامعه هدف، پیرو شناخت و باور توانمندی افراد دارای معلولیت صورت می پذیرد.

سید سعید آرام در ادامه بیان داشت: آنان به حدی توانایی‌های خود را ثابت کرده‌اند که امروزه دیگر افراد دارای معلولیت به عنوان افراد خانه نشین تلقی نمی‌شوند بلکه از طریق تشکیل انجمن‌ها و سمن ها، مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی و حضور در مشاغل مختلف در کنار سایر افراد جامعه، توانمندی‌های خود را  نشان می دهند.

این مدیر افزود: سازمان بهزیستی تا به امروز قدمهای در خور ستایشی را برداشته است  و در کنار توانمندسازی معلولین و سازگاری آنها با جامعه که بسیار مورد توجه بوده است، به سازگاری جامعه و جمعیت غیر معلول با معلولین مختلف نیز پرداخته است و می بایست زمینه های این پذیرش در جامعه روزافزون باشد.

 مدیر بهزیستی شهر تهران خاطرنشان کرد: بدیهی است هرچقدر مداخلات مربوطه و آگاهی بخشی در این خصوص در سن پایین تری برای افراد جامعه صورت پذیرد، بیشتر باعث ایجاد و یا تغییر نگرش و باورهای آنان نسبت به توانمندی، قابلیت خودکفایی و خلاق و مولد بودن افراد دارای معلولیت در بسیاری از امور می شود.

کد خبر 26856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد