ورامین|۵۰ معلول کارآفرین به تولید و اشتغال مشغول هستند

رئیس بهزیستی شهرستان ورامین گفت: ۵۰ معلول کارآفرین در حوزه‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدمات در ورامین مشغول به تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، اعظم هراتی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی معلولین در آئین تقدیر از معلولان کارآفرین شهرستان ورامین افزود: معلولان کارآفرین این شهرستان که در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی مشغول به کار هستند، اصل مهم معلولیت، محدودیت نیست را ثابت و علاوه بر خود، برای سایرین نیز شغل ایجاد کرده‌اند.

وی اظهار داشت: هدف از نام‌گذاری روز معلولان از سوی مجمع عمومی سازمان ملل این است که درک درستی از معلولیت در ذهن افراد ایجاد شده و آگاهی‌ها برای حضور معلولان در تمامی امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فراهم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر چند که به دلیل محدودیت‌های ناشی از ضایعات جسمی، ذهنی و یا روانی، استقلال فرد در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های جامعه سلب و یا محدود شده ولی معلولان از لحاظ توانایی، استعداد، کار و تلاش، با افراد دیگر تفاوتی ندارند و همانند افراد سالم با استفاده از استعداد و اراده‌ای که از آن برخوردارند، به موفقیت‌های چشمگیری نائل آمده‌اند.
وی گفت: تنها تفاوت افراد معلول با افراد سالم، وجود نقص‌های جسمی و به طوری طبیعی، مشکلات و محرومیت‌های ناشی از آن کمبودهاست ولی تجربه ثابت کرده که آنان می‌توانند با صبر و حوصله بیشتر و اراده استوار، بر مشکلات خود فایق آیند.

هراتی اضافه کرد: در حال حاضر افزون بر چهار هزار ۳۰۰ معلول پرونده دار، از خدمات بهزیستی شهرستان ورامین برخوردارند که از این تعداد، ۲ هزار و ۱۹۰ نفر به دلیل شدت معلولیت و نداشتن درآمد ثابت از بهزیستی مستمری ماهیانه دریافت می نمایند.

وی افزود : هم اکنون ۷ مرکز توانبخشی روزانه و ۶ مرکز به صورت شبانه روزی از معلولان نگهداری کرده و به آنها خدمات تخصصی ارائه می کنند.

رییس بهزیستی ورامین تصریح کرد: دو مرکز روزانه حرفه آموزی مختص دختران و پسران معلول نیز آموزش های لازم را به این افراد ارائه می نمایند تا زمینه کار آفرینی معلولین را فراهم سازند.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی به معلولان گفت: ارائه سمعک، ویلچیر، عصا، پرداخت هزینه های حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی، ارائه پلاک خودرو ویژه، تعمیر مسکن و مناسب سازی منزل و خودرو معلولان بخشی از خدماتی است که بهزیستی به این اقشار ارائه می کند.

هراتی اظهار کرد:  از آنجا که بهزیستی تنها سازمان تخصصی در امر معلولین و به دنبال اجرای قوانین مرتبط با این گروه است، به تعاملات بین بخشی اعتقاد دارد و همراهی دیگر دستگاه‌ها را دنبال می کند تا گامی موثر در مسیر خطیر ارائه خدمات بهتر و حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، در جامعه هدف برداشته شود.

در این مراسم از نخبگان، دانشجویان و کارآفرین های نمونه معلول به تعداد۲۰ نفر با اهدائ جوایز و لوح سپاس، تقدیر شد.

کد خبر 26848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد