۲۳ هزار و ۵۵۰ مددجو ماهانه از بهزیستی قزوین مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۲۳ هزار و ۵۵۰ مددجوی تحت پوشش ماهانه از بهزیستی استان، مستمری دریافت می‌کنند و قزوین نیز رتبه دوم تا سوم کشور را در این زمینه دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از معلولان برگزیده استان با هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین به مناسبت روز جهانی معلولان، افزود: ۲۸ هزار معلول با هویت اقتصادی و اجتماعی در استان شناسایی کرده‌ایم و اطلاعات آنها در سیستم جامع بهزیستی استان ثبت شده است.
این مسوول اضافه کرد: ۲۶ مرکز شبانه روزی در استان با محوریت حمایت از معلولان با هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت فعالیت دارند که با کمترین آسیب کرونا توفیق خدمت به جامعه هدف را داشته‌اند.
وی گفت: همچنین ۲۵ مرکز روزانه با هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت برای خدمت رسانی به جامعه هدف ما فعال هستند و وسایل توانبخشی، حق پرستاری و کمک درمانی را به جامعه هدف ارایه می‌کنند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به سایر اقدامات حمایتی این دستگاه، گفت: در حوزه توانمندسازی جامعه هدف، نسبت به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تا به امروز هزار و ۳۷۶ دانش آموز را تحت پوشش حمایت تحصیلی قرار داده‌ و برای خرید سمعک، باتری سمعک و... آنها اقدام کرده‌ایم و همچنین ۳۰۰ دانشجو را در پرداخت هزینه‌های تحصیلی تحت پوشش داریم.
وی گفت: تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال جاری ۷۱۰ نفر بوده است که تاکنون ۴۶۸ مورد اشتغال پایدار را تا آذرماه سال جاری ایجاد کرده‌ایم و تا پایان سال کل تعهد خود را محقق خواهیم ساخت.
این مسوول گفت: برای ارایه خدمات آموزشی رایگان به جامعه هدف نیز تفاهم نامه‌ای را با آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد کرده ایم تا جامعه هدف ما بتواند از آموزش‌های رایگان بهره مند شود.
وارثی با اشاره به نهضت مسکن معلولان استان، گفت: چهار هزار مسکن را برای افراد جامعه هدف بهزیستی استان جانمایی کرده‌ایم و ۶۲۰ واحد را تا پایان سال تحویل خواهیم داد.
وی گفت: تا به امروز ۳۰۱ واحد را به خانواده‌های فاقد مسکن تحویل داده‌ایم و ۳۱۹ واحد مسکونی دیگر را تا پایان سال تحویل خواهیم داد و یکشنبه هفته بعد نیز ۵۳ واحد به صورت ویدیو کنفرانس تحویل خواهند شد.
این مسوول با اشاره به تحقق حقوق معلولان، افزود: به نظر می‌رسد علیرغم تصویب این حقوق در مجلس شورای اسلامی و تایید و ابلاغ آن در هیات دولت، این حقوق همچنان در غربت به سر می‌برد و جا دارد با تاکید استاندار مجددا به دستگاه‌ها ابلاغ شود.
وی اضافه کرد: وضعیت مناسب سازی ادارات و معابر استان برای تردد معلولان مطلوب است ولی کافی نیست و باید با دستور استاندار با جدیت بیشتری دنبال شود.
وارثی با اشاره به قانون بازنشستگی زودتر از موعد معلولان، افزود: طبق تصریح این قانون، معلولان با ۲۵ سال سابقه و پنج سال ارفاق، امکان بازنشستگی دارند ولی متاسفانه سازمان تامین اجتماعی زیربار نمی‌رود و نیازمند تاکید استاندار قزوین هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اجرای طرح‌های غربالگری شنوایی و بینایی از سال ۹۳ در استان، گفت: تاکنون سه هزار کودک در  زمینه کم بینایی و نابینایی معاینه و ۲ هزار کودک کم بینا و نابینا در استان شناسایی شده‌اند.
وارثی گفت: در طرح آگاه سازی دانش آموزان علیرغم تعطیلی مدارس از فضای مجازی نهایت استفاده را در این زمینه داشتیم و مشاوره ژنتیک را برای هزار نفر از خانواده معلولان انجام دادیم.
وی ادامه داد: ۶ آزمایشگاه ژنتیک را در سطح استان داریم و تاکنون یک میلیارد تومان هزینه آزمایش‌های رایگان را برای جامعه هدف پرداخت کرده‌ایم.
این مسوول گفت: در غربالگری شنوایی نیز تا به امروز ۹ هزار کودک در پنج بیمارستان استان غربالگری شده اند و ۳۰ کودک مشکوک شنوایی را در سطح استان شناسایی کرده ایم.

کد خبر 26812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد