۴۰۰ معلول ذهنی و سالمند در مراکز بهزیستی ساوجبلاغ نگهداری می شوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ اعلام کرد که اکنون ۴۰۰ معلول ذهنی، سالمند و بیمار مزمن روانی در مراکز تحت پوشش این اداره در ساوجبلاغ نگهداری می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز و به نقل از خبرگزاری ایرنا : «فرهاد پادری ثانی» روز پنجشنبه به مناسبت ۱۳ آذر روز جهانی معلولان اظهار داشت:  این افراد در پنج مرکز شبانه‌روزی  ساوجبلاغ تحت مراقبت و نگهداری قرار دارند که به ازای هریک از این افراد ماهانه  بین ۹۲۴ هزار تومان تا یک میلیون تومان به حساب مراکز  نگهداری غیردولتی به صورت یارانه واریز می‌شود.

این مسوول بیان داشت: در زمان حاضر  حدود ۲ هزار و ۶۰۰  معلول زیر چتر حمایتی اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ هستند که به آنان خدمات درمانی و توانبخشی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۲۴۰ معلول دارای ضایعه نخاعی وجود دارد،   گفت: ماهانه  برای هر یک از این افراد مبلغ ۵۵۴ هزار تومان بابت کمک هزینه حق پرستاری به خانواده های آنان پرداخت می شود ضمن آنکه امسال خدمات توانبخشی برای این معلولان فراهم است.

پادری ثانی اظهار داشت: ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان مستمری به حساب معلولان شهرستان ساوجبلاغ پرداخت می شود و خدمات رفاهی دیگری نیز برای آنان اختصاص یافته است.

رییس اداره بهزیستی ساوجبلاغ  بیان داشت : امسال یکصد مددجوی بهزیستی این شهرستان هریک مبلغ ۱۵۰ هزار تومان بابت کمک هزینه درمان  و اندام مصنوعی دریافت کردند.

پادری ثانی گفت: خدمات توانبخشی در سه مرکز روزانه (آموزشی و حرفه آموزی) برای ۵۰ نفر از افراد دارای معلولیت انجام می‌شود و  این مراکز به ازای ارائه خدمات توانبخشی به هریک از معلولان حدود ۶۰۰ هزار تومان از بهزیستی دریافت می کنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به راه اندازی ۶ مرکز مثبت زندگی در مناطق مختلف این شهرستان گفت: این مراکز به صورت غیردولتی و با هدف ارائه خدمات سطح یک (۲۲ خدمت)  در بستر فناوری  اطلاعات  و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه و تسهیل دسترسی گروه های هدف به خدمات سازمانی، توزیع عادلانه خدمات سازمان بهزیستی و افزایش رضایتمندی جامعه هدف راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: ۸۲ خانوار دارای معلول در سال جاری با حمایت بهزیستی از خانه ایمن و نوساز در این شهرستان بهره مند شدند.

وی بیان داشت: امسال با غربالگری سه هزارو ۹۸۷ نوزاد با پوشش ۹۸درصدی، نوزادان مشکوک به نوعی معلولیت ذهنی و جسمی به مراکز درمانی ارجاع شدند.

کد خبر 26808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد