در رسانه |همدان بیش از ۴۵ هزار معلول دارد

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه همدان بیش از ۴۵ هزار معلول زیر پوشش دارد گفت: اصلی ترین دغدغه معلولان عدم مناسب سازی معابر شهری است

به گزارش پرسون، سیاووش رهبر سرپرست معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان در گفتگو با پرسون در خصوص برنامه های هفته معلولان اظهار کرد: برنامه ها به دلیل شرایط شیوع کرونا به صورت اطلاع رسانی، تبلیغات رسانه ای و نشست ها محدود می شود.

رهبر افزود: طی مکاتبه با صدا و سیما قرار است برنامه ها در جهت آگاه سازی، پیام های مرتبط با این هفته و نشست خبری با مسوولان در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به شعار روز جهانی معلولین با عنوان "ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد معلول" ادامه داد: در این هفته بازدید از خانواده های دارای چند معلول در برنامه بهزیستی قرار دارد و قرار است از کارمندان معلول بهزیستی تقدیر شود.

سرپرست معاونت امور توابخشی بهزیستی استان همدان گفت: هم اکنون ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر معلول در بهزیستی استان همدان پرونده دارند.

رهبر خاطرنشان کرد: بیشترین معلولین استان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر در شهرستان همدان و کمترین معلولین با یک هزار و ۳۳۲ نفر در شهرستان فامنین ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۱۸ نفراز معلولان مستمری دریافت می کنند تصریح کرد: مابقی معلولان نیز از خدمات درمانی، تحصیلی، کمک خرید لوازم توانبخشی و... استفاده می کنند.

رهبر در خصوص دغدغه اول معلولان در زمینه عدم مناسب سازی معابر عمومی و ساختمان های اداری یادآور شد: در کل کشور اوضاع مناسب سازی برای معلولان خوب نیست و در بخش دستگاه های دولتی از دیدگاه مدیران در اولویت انجام نیست.

وی اضافه کرد: مناسب سازی مسکن و خودرو معلولان برعهده سازمان بهزیستی است اما برای مناسب سازی معابر عمومی و شهری باید دستگاه هایی همچون شهرداری، مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی همکاری داشته باشند.

رهبر در پایان در خصوص اتفاقات خوب در بخش معلولان زیر پوشش بهزیستی گفت: پرداخت مستمری به خانواده ها و سرپرستان معلولین، کمک هزینه زندگی در ایام کرونا به معلولان بسترگرا و افزایش دو برابری تامین لوازم بهداشتی معلولین از اقدامات خوبی بوده که در چند ماه گذشته انجام شده است .

کد خبر 26752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد