اشتغال و مسکن به عنوان مهمترین دغدغه افراد دارای محدودیت

مهمترین دغدغه افراد دارای معلولیت، ایجاد اشتغال و داشتن سرپناه برای زندگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر نرگس عسگری در جمع خبرنگاران استان گفت:  اشتغال و مسکن مهم‌ترین مشکلات معلولان استان است که با تعامل با خیرین و جلب مشارکت آنها سعی شده  خیران را به سوی مسکن‌سازی برای معلولان سوق داده و برای ایجاد اشتغال نیز تسهیلات بانکی و پیگیری سهمیه ۳ درصد اشتغال معلولان در ادارات را در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در سال ۹۸ تعهد اشتغال بهزیستی هزار و ۲۸۲ نفر با اعتبار تخصیص یافته ۳۵ میلیارد تومان بوده که با ایجاد شغل برای هزار و ۸۱۲ نفر، فراتر از تعهد و رشد ۱٤۱ درصد بوده است و امسال تعهد اشتغال هزار و ۳۵۹ نفر برای استان مشخص شده که تاکنون زمینه اشتغال هزار و ۱۰۰ نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به تخصیص ۴۲۰ میلیارد ریالی اعتبار اشتغال سالجاری گفت: این تعداد اشتغال ایجاد شده در قالب سه درصد سهمیه اشتغال دستگاه‌های اجرای، اشتغال در کارگاه و واحدهای تولیدی و یا خوداشتغالی برای مددجویان فراهم شده است.

عسگری،  پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایانی که مددجویان زیرپوشش این نهاد را به کارگیری کنند و همچنین پرداخت حق بیمه مددجو تا چند سال را از مهمترین طرح‌های حمایتی از کارفرمایان برای ایجاد اشتغال جامعه هدف عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره  شناسایی ۵۰۰ خانواده دارای دو معلول فاقد مسکن گفت: در قالب  اجرای طرح نهضت مسکن از سال گذشته تا کنون ۲۳۲ خانواده دارای دو معلول در این طرح صاحب خانه شدند.

وی افزود: طرح نهضت مسکن خانواده‌های دارای دو معلول در مناطق روستایی در قالب تفاهمنامه سه جانبه بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان در دست اجراست.

مدیر کل بهزیستی خاطر نشان کرد: برای احداث مسکن روستایی به این خانواده‌ها ۳۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و  ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی همچنین از ساخت و تامین مسکن برای خانواده های دارای دو معلول در مناطق شهری نیز با امضا تفاهمنامه پنج جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن‌ساز، سازمان ملی زمین به نمایندگی از راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان خبر داد و خاطر نشان کرد: در مناطق شهری نیز یک میلیارد و  ۴۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن پرداخت می شود.

به گفته وی، هزینه انشعاب‌ آب، برق و گاز این مددجویان و همچنین هزینه پروانه ساخت مسکن دو معلولین در مناطق شهری و روستایی رایگان است.

کد خبر 26741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد