۹۵ مرکز توانبخشی در استان فعال است

۹۵ مرکز توانبخشی از جمله مراکز روزانه، شبانه روزی، خدمت در منزل و توانبخشی مبتنی بر جامعه در استان فعال است که به پنج هزار و ۲۸۷ نفر دارای معلولیت خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر نرگس عسگری در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال هفته معلولین " ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت، فراگیر،  دسترس پذیر، پایدار" افزود: از جمعیت ۹۵۰ هزار نفری استان سی و دو هزار ۶۸۳  معلول (۹/۲ درصد) در سه طیف خفیف، متوسط و شدید خدمات دریافت می کنند که ۹۵ مرکز توانبخشی ایجاد شده در استان، خدمات دهی به  پنج هزار و ۲۸۷ نفر دارای معلولیت را برعهده دارند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: ۲ هزار و ۸۴ معلول در استان در مراکز روزانه، ۶۷۰ نفر در مراکز شبانه‌روزی، یکهزار و ۶۲۶ نفر ازخدمات در منزل و ۴۳۸ نفر مراقبت در منزل بهره‌مند می‌شوند.

عسگری افزود: ۱۶ مرکز شبانه‌روزی در حوزه سالمندان، بیماران روانی و ذهنی به جامعه هدف ارائه خدمت می‌کنند. همچنین مراقبان سلامت نیز در قالب ۹ مرکز به جامعه هدف در شهرها و مناطق کمترتوسعه یافته استان در حال خدمات رسانی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در استان ۱۴ موسسه خیریه و ۲ کتابخانه مجهز به کتاب‌های خط بریل و امکانات لازم برای نابینایان، فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: یک مرکز شنوایی و یک موسسه خیریه برای ارائه خدمات توانبخشی و مددکاری برای ناشنوایان و ۲ مرکز شنوای سنجی غیردولتی و ۲ مرکز دولتی فعال است.

عسگری اظهار داشت:  ۵۲ مرکز روزانه خدمات دهی به بیش از دوهزار معلول را در قالب مراکز ذهنی، سالمندان، بیماران روانی و جسمی برعهده دارند.

کد خبر 26740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد