پیام تبریک مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران در پیامی روز جهانی و هفته افراد دارای معلولیت را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران متن پیام به شرح ذیل است :
بسم الله الرحمن الرحیم
سوم دسامبر هر سال مصادف با روز گرامیداشت افراد دارای معلولیت فرصتی است برای تکریم و بزرگداشت افرادی که ثابت کردند با خودباوری و تکیه بر اراده ی محکم می توان به قله های افتخار و امید رسید.
هدف از گرامیداشت این روز ارتقا درک موضوع معلولیت و بسیج حمایت از حقوق و رفاه افراد دارای معلولیت بوده و همچنین به دنبال افزایش آگاهی از دستاوردهای حاصل از فعالیت این افراد در هر یک جنبه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی است.
بر اساس توصیه های بعمل آمده در مورد معلولیت، تمامی تلاش ها باید در جهت رفع موانع موجود و در خصوص تقویت امکانات بهداشتی و توسعه توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR باشد.
در طی ماه های اخیر نیز بیماری همه گیر کووید 19 در سراسر جهان تأثیر زیادی بر زندگی و بهزیستی افراد دارای معلولیت از نظر روحی و ذهنی آنان گذاشته است. گسترش آگاهی از معلولیتهای نامرئی به سلامت روان ، و نیز تأثیرات مخرب  ناشی از آن که الزاما بلافاصله آشکار نخواهد شد لزوم توجه به این مهم در ادامه مبارزه علیه این ویروس را بسیار حیاتی می نماید.
بنابراین رویکرد و نگاه مان در روزها و ماه های پیش رو باید " به سوی جامعه ای فراگیر ، در دسترس و پایدار توسط، برای و با معلولان پس از کووید 19 " باشد. در این زمینه ، موضوع تقویت تلاش های جمعی ما برای دسترسی به خدمات ضروری ، از جمله خدمات بهداشتی و درمانی ، حمایت های اجتماعی ، آموزش، زیرساخت های دیجیتال ، اشتغال و سایر فرصت های فرهنگی- اجتماعی به منظور اطمینان از اینکه افراد دارای معلولیت در زمان بحران و پس از آن مغفول نمانند، اهمیت دو چندانی پیدا می کند. 
در چنین فضایی، جوامع مبتنی بر خردورزی می‏ کوشند تا ضمن تعمق در چالشها و مشکلات افراد دارای معلولیت، با انعکاس قابلیت های ایشان در جهت فراهم آوردن فرصت های برابر و تحکیم و تثبیت عدالت اجتماعی و با تقویت حضور اجتماعی این عزیزان ، با مناسب سازی جامعه ، مسیر رسیدن به توسعه پایدار را هموارتر سازند . 
تردیدی نیست که دستیابی به این مهم و توانمندسازی معلولان و ارتقای سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی آنان تنها در گرو اقدامات سازمان بهزیستی نبوده و نخواهد بود ، بلکه بستر این توانمندسازی می بایست در سطوح مختلف جامعه و همیاری مجدانه سایر نهادهای اجرایی، تصمیم ساز و نظارتی فراهم گردد. 
اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولین، امیدوارم عزیزان دارای معلولیت در کنار سایر افراد جامعه زندگی را با آرامش و بالندگی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تجربه نمایند.
     دکتر فرزاد گوهردهی
مدیر کل بهزیستی استان مازندران

کد خبر 26714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد