پاکدشت|نشست خبری رئیس بهزیستی شهرستان با اصحاب رسانه برگزار شد 

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت محمود برزگر نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار  کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی استان تهران، محمود برزگر احقاق حقوق جامعه هدف بهزیستی را یکی از اهداف مشترک با رسانه ها عنوان کرد و گفت: روز جهانی افراد دارای معلولیت فرصتی است مغتنم تا حساسیت عمومی نسبت به محدودیت ها و همچنین توانمندی های افراد دارای معلولیت در جهت حضور فعال آنها در سطح جامعه برانگیخته شود.

وی بهزیستی رایکی از مهمترین مسئولین حوزه امور  معلولین در کشور دانست و با اشاره به گذر یازده سال از تصویب قانون جامع حمایت از معلولین افزود: ضروری است تا تمامی دستگاه ها همت ویژه ای برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولین بکار گیرند و با اجرایی کردن تغییراتی که طی این چند سال در این قانون لحاظ شده شرایط حضور حداکثری معلولین در جامعه و سهولت در دسترسی پذیری به امکانات موجود را فراهم کنند.

برزگر با اشاره به مشوق های جدیدی که در قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت برای کارفرمایان بخش خصوصی درنظر گرفته شده است اذعان کرد: کارفرمایانی که در محل کسب و کار  خود افراد دارای معلولیت را بکارگیری کنند بر اساس ماده 12 قانون حمایت از معلولین  از پرداخت حق بیمه آنها معاف هستند.

این مسئول با بیان اینکه وعده دولت برای افزایش یارانه ها محقق شده است یادآور شد : علاوه بر پرداخت هزینه کمک معیشتی به تمامی مددجویان بهزیستی ، هزینه پرستاری معلولین ضایعه نخاعی به ازای هر نفر از ۱۸۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس بهزیستی پاکدشت با اشاره به افزایش بیست درصدی یارانه مراکز شبانه روزی نگهداری از معلولین خاطرنشان کرد: دویست و ۶۰  فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی در شش مرکز روزانه و دویست و ۶۹ فرد هم در سه مرکز شبانه روزی خدمات دریافت میکنند که علاوه بر مستمری و یارانه ماهیانه ، کمک هزینه معیشتی را دریافت نموده اند.

وی سیاست کلی بهزیستی را ارائه بسته های حمایتی و فعالیت های توانبخشی برای افراد دارای معلولیت در منزل دانست و خاطرنشان کرد: از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ فرد تحت پوشش بهزیستی یکهزار و ۴۷۴ نفر مستمری دریافت می کنند.
 
برزگر حضور فعال افراد دارای معلولیت در جامعه را شرط وجود جامعه بانشاط توصیف و با تاکید بر رعایت مناسب سازی اماکن و معابر عمومی تصریح کرد: ضروری است تا طبق قانون تمامی  دستگاه های دولتی و غیرانتفاعی سه درصد از نیروهای استخدامی خود را به معلولین توانمند اختصاص دهند.
برزگر افزود در سطح شهرستان دو واحد مسکونی به خانواده دارای دو معلول تحویل  داده شده است.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال و توانمندی مددجویان از اول سال جاری ۸۸نفر را جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۵۴ نفر افراد دارای معلولیت هستند.

کد خبر 26690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد