۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خبر داد

افتتاح وواگذاری 27 واحد مسکونی به مددجویان به مناسبت فرا رسیدن هفته معلولین
زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خبر داد

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به روز جهانی افراد دارای معلولیت و لزوم بزرگداشت و تکریم جایگاه معلولان گفت: امسال هفته افراد دارای معلولیت از 13 لغایت 19 آذرماه با شعار « ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت» برگزار می شود.

امینی ‌روز جهانی معلولین را فرصتی برای متولیان رفاه و سلامت این افراد دانست و گفت: گرامیداشت  این مناسبت توانمندیها، ظرفیت ها، مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت و انتظارات بر حق آنها را در سطح جامعه منعکس می کند.

این مقام مسئول بیان داشت :سوم دسامبر در حالی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی افراد دارای معلولیت اعلام شده است که بیش از چندمیلیون نفر در سراسر جهان به دلیل نقص در سیستم مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  روز جهانی معلولین را فرصتی برای متولیان رفاه و سلامت این افراد دانست و گفت: گرامیداشت این مناسبت توانمندیها، ظرفیت ها، مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت و انتظارات بر حق آنها را در سطح جامعه منعکس می کند.

زهرا امینی اظهار داشت : اصلی ترین وظیفه این این اداره کل افزایش سطح سلامت در سطوح مختلف اجتماعی، روانی و جسمی افراد دارای معلولیت می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: حق برخورداری از یک زندگی عادی، در رأس حقوق افراد دارای معلولیت قراردارد که در پی احقاق آن تلاش می شود و این در حالی است که حق بهره مندی از خدمات آموزش و پرورش، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی افراد دارای معلولیت، حق ذاتی آن‌ها است و راه اندازی تشکیلاتی چون بهزیستی کمک به این افراد و فعالان این عرصه برای رسیدن به این مجموعه حقوق است.

وی بیان دات : سال هاست که شعار "معلولیت مانع پیشرفت نیست" را در تمام جسم و روح خود زمزمه می کنیم و این تغییر ذهن را مدیون کسانی هستیم که با اراده و همت والایشان توانمندی هایشان را برخ کشیدند و نشان دادند معلولیت محدودیت نیست بلکه چهره ای بازشناخته از هنر واستعداد در قالب روح بلند این عزیزان است .
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اذغان داشت : افزایش آگاهی عمومی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از دستاوردها و مشارکت‌های آن‌ها از دلایل نامگذاری روزی به نام این قشر است و از 1999 میلادی چنین روزی در تقویم همه کشورهای دنیا آمده است و باورپذیری تصمیم سازان و برنامه ریزان، بر اهمیت این روز، افزوده است تا در یک منطق عدالت خواهانه فرصت های برابری برای بروز توانمندی این افراد ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ضمن اعلام افتتاح وواگذاری 27 واحد مسکونی به مددجویان وافتتاح مجازی مراکز ناشنوا و خانواده اراک و مرکز اعصاب و روان مرد ساوه در این هفته از رایگان شدن خدمات توانبخشی بهزیستی در این هفته خبر داد و گفت: خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و... ویژه افراد دارای معلولیت و خانواده های آنها در این هفته رایگان است.

وی با اشاره به بازدید مجازی از مراکز توانبخشی مراقبتی با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در این هفته همچنین از خانواده هایی که مسئولیت نگهداری از چند معلول را به عهده دارند تجلیل می شود

امینی با بیان اینکه از هنرمندان معلول در این هفته تجلیل می شود اظهار داشت: هنرمندان دارای معلولیت در رشته های نمایشی، تجسمی، موسیقی  و همچنین هنرمندانی که در زمینه توانمندسازی افراد دارای معلولیت در حوزه هنر تلاش نموده اند به مناسبت گرامیداشت این هفته تجلیل می شوند

وی در خصوص دیگر برنامه های بهزیستی به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت گفت: تقدیر ازکارکنان معلول شاغل در دستگاههای استان توسط همان دستگاه، تقدیر از کارشناسان نمونه توانبخشی شهرستانها، تقدیر از مدیران مراکز شبانه روزی در خصوص کنترل کرونا، تقدیر از مراکز روزانه توانبخشی آموزشی برتر در ارائه خدمات توانبخشی از راه دور و تقدیر از کارگاههای تولیدی حمایتی و مراکز حرفه آموزی که با تغییر تولید محصولات خود به کنترل و کاهش آسیبهای ناشی از کرونا کمک کردندو اهدای دستگاهی جهت استفاده نابینایان در کتابخانه نابینایان  دکتر خزایی اراک بر گزاری جلسه وبینار (واتساپ تصویری )جهت بررسی مشکلات افراد دارای معلولیت تو.سط مسئولین عالی رتبه استان ، از جمله برنامه های بهزیستی در این هفته می باشد.                                             

کد خبر 26682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد