زنجان|بهزیستی پیشرو در سلامت اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی پیشرو در سلامت اجتماعی است گفت : سازمان بهزیستی تلاش می نماید تا با بهره گیری ازمشارکت عمومی وظرفیت بخش غیردولتی به افراد در معرض آسیب ،آسیب دیدگان اجتماعی و سایر گروههای هدف سازمان خدمات مطلوب اجتماعی را درشان نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم نماید .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  محمد محمدی در دوره آموزشی کشوری با عنوان حمایت طلبی و روشهای آن در کار با آسیب دیدگان اجتماعی که در زنجان برگزارشد افزود : بدون آموزش مستمر و انجام پژوهشهای کاربردی، کاردر خصوص آسیبهای اجتماعی امری ناممکن است . از اینرو با به روزرسانی دانش و اطلاعات سازمانی کارکنان از طریق پژوهشهای هدفمند و برگزاری گارگاهها و اتاقهای فکر قوی می توان آسیبهای اجتماعی را کاهش داد.

محمد محمدی با اشاره به جمعیت استان زنجان و فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستانهای بالای ۵۰ هزار نفر این استان تصریح نمود : در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۷۰۰ نفر با خط ۱۲۳ تماس گرفته ودر ۳۲۵ مورد نیز تیم خدمات سیاربا مداخله به موقع خدمات مددکاری و روانشناسی  ارائه نمودند.

وی ادامه داد :  مراکزمداخله در بحران نیز در سه ماهه اول سال جاری ۲۳۳ نفر را پذیرش نموده و ۴۰ نفر نیز از خدمات پایگاههای اجتماعی بهره مند بوده اند .
مدیر کل بهزیستی خاطر نشان کرد : بهزیستی استان زنجان به ۵ الی ۶ هزار زن سرپرست خانوار خدمات رفاهی و اجتماعی ارائه می نماید و حدود ۴۰۰ نفر از ایتام تحت پوشش سازمان هستند  که بین ۵۰ تا ۶۰ نفر در مراکز شبه خانواده بهزیستی و مابقی در قالب امداد بگیر بوده و یا از سایر خدمات سازمان بهره مند هستند.
 
 

کد خبر 2668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد