پیام استاندار قم بمناسبت روز جهانی معلولین

همزمان با روز جهانی معلولین استاندار قم طی پیامی این روز را تبریک گفت.

متن کامل پیام مقام عالی دولت در استان قم بدین شرح است:

 در تقویم بین المللی سوم دسامبر مصادف با ۱۳ آذر  به نام روز جهانی معلولین نامگذاری شده است. روزی برای تکریم انسان های بزرگی که هیچ وقت معلولیت برای آن ها محدودیت نبوده و  با توکل بر خداوند منان ، همت عالی و اعتماد به نفس ، جلوه های زیبایی از شکوفایی استعداد ها و غلبه اراده بر ناتوانی ها را به نمایش می گذارند. کسانی که به رغم داشتن برخی محدودیتهای جسمی و بعضاً ذهنی در عرصه های مختلف اجتماعی، سرافراز و موفق و پیروز عمل می کنند و مصداق و تجلی بارز حکمت و رحمت پروردگارند.

 روز جهانی معلولین فرصت مغتنمی برای بازبینی اقدامات انجام شده دولت واستان و مسولین در زمینه احیاء حقوق معلولان، میزان تحقق قانون جامع حمایت از معلولین و تغییر و اصلاح نوع نگرش عموم نسبت به موضوع معلول و معلولیت در جامعه و کوشش برای تدارک زمینه های لازم برای شکوفایی استعدادهای معلولین ، مناسب سازی فضاهای مختلف شهری و عمومی واداری برای رفاه بیشتر این قشر عزیز وگسترش چترحمایتهای قانونی ازمعلولین و اعتمادبه تشکلهای برخاسته از همین قشر است .

شعار امسال این روز ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر،دسترس،پایدار) تعیین گردیده است و لازم است از اقدامات ارزنده سازمان بهزیستی و نگاه انسانی و اسلامی نظام و دولت به مقوله سالمندان و معلولین در دوران کرونا  تشکر و قدردانی نموده و اعلام نمایم با وجود نگهداری شبانه روزی چهارهزار نفر اعم از  معلولین و سالمندان و... در مراکز بهزیستی استان قم خوشبختانه آمار متوفیان ناشی از کرونا در میان این قشر بسیار محدود بوده است که حاکی از زحمات شبانه روزی مسؤلین و کارشناسان بهزیستی استان و مربیان و مراقبین مراکز تحت نظارت ایشان است .

اینجانب ضمن تبریک این روز به معلولان گرامی و خانواده های صبور آنان ، برای کلیه  خیرین و خادمین به این قشر پر افتخار آرزوی توفیق و بهروزی دارم.

بهرام سرمست

استاندار قم

کد خبر 26679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد