کرمان|هزینه آموزش پزشکان متقاضی تاسیس مراکز مشاوره ژنتیک را پرداخت می کنیم

جلسه بررسی و پیگیری اجرایی شدن مصوبات سفر روسای سازمان های زیر مجموعه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با حضور دکتر تالنگ معاون مدیر کل امور استانهای وزارتخانه-نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی- مدیران اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی-بهزیستی استان- مدیریت درمان- تامین اجتماعی -فرماندار و روسای ادارات شهرستان در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان در این جلسه رضا اسماعیلی مدیرکل اداره تعاون ' کار و رفاه اجتماعی و ئیس شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت در سخنانی گفت : مصوبات سفر روسای سازمان های وابسته وزارتخانه در حد اختیارات استانی انجام و به نتیجه رسیده است 

اسماعیلی با بیان اینکه مدبران استانی از تمامی ظرفیت ها برای اجرای این مصوبات استفاده نموده اند؛ گفت : برای اجرای سایر مصوبات باید در سطح ملی اقداماتی انجام شود.

یحیی کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از همت و تلاش مدیران استانی گفت  : در مرور مصوبات مشخص است مدیران استانی آنچه در توان داشته اند ' انجام داده اند ولی با توجه به شرایط استان لازم است که سازمان ها اقدامات اساسی انجام دهند.

کمالی پور در ادامه به طرح مصوبات در حوزه های مختلف کار - تامین اجتماعی - بهزیستی - درمان و فنی و حرفه ای پرداخت و اظهار داشت : مدیرکل بهزیستی در همه زمینه ها همراه و همکار مردم و نمایندگان مردم بوده است اما مصوباتی چون ارتقاء اورژانس اجتماعی جیرفت - تامین نیروی اورژانس و اختصاص ماشین اورژانس اجتماعی به عنبرآباد اجرایی نشده که باید نمایندگان وزارت تعاون' کار و رفاه اجتماعی زمینه  اجرایی شدن  مصوبات این حوزه و سایر حوزه های زیرمجموعه وزارتخانه را فراهم کنند.

عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه ۱۶ مصوبه در حوزه بهزیستی حاصل سفر رئیس سازمان به جیرفت و عنبرآباد بوده است؛ اظهار داشت : بخشی از این مصوبات اجرایی شده است و بخش دیگر به دلیل عدم اختصاص اعتبار یا سایر دلائل و محدودیت ها انجام نشده است.

صادق زاده با اشاره به اینکه ارتقاء اورژانس اجتماعی از سطح دو به یک نیازمند شاخص هایی از جمله  جمعیت می باشد؛ افزود : سازمان بهزیستی کشور به دلیل نبود این شاخص ها ارتقاء اورژانس به سطح یک را امکان پذیر نمی داند.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی مراکز درمان اعتیاد و ارائه بسته کامل خدمان پیشگیرانه در منطقه - راه اندازی مرکز بیماران اعصاب و روان و سایر مراکز صدور مجوز که در محدوده اختیارات استانی است؛ انجام شده ولی راه اندازی این مراکز نیاز به یارانه دارد که باید از سازمان بهزیستی کشور ابلاغ اعتبار شود.

وی با بیان اینکه تعهد فرمانداری در اختصاص ۱۰میلیارد ریال برای ساخت اداره بهزیستی جیرفت انجام شده که از تعهد یک میلیارد ریالی سازمان بهزیستی کشور ۵۰% تحقق یافته و ساخت اداره در حال انجام است که امیدواریم مابقی تعهد نیز اختصاص یابد.

مدیرکل بهزیستی در ادامه افزود:  موضوع تامین خودرو اورژانس اجتماعی در سطح سازمان پیگیری شده است که به دلیل ممنوعیت ورود خودروهای خارجی هنوز مذاکره با شرکت های خودروسازی داخلی به نتیجه نرسیده اما در استان دو خودرو تحویل بهزیستی جیرفت و عنبرآباد شده که البته اختصاص دو خودرو همچنان در تعهدات سفر است که به محض رفع موانع و خرید ' خودروهای خریداری شده طبق مصوبه ' سهمیه در اختیار قرار می گیرد.

وی راه اندازی مراکز مشاوره ژنتیک در مناطق جنوبی به دلیل تعدد معلولیت زایی را لازم دانست و افزود : ضرورت دائرشدن این مراکز به اندازه ای مهم است که درصورت وجود پزشکان متقاضی حتی بهزیستی هزینه های آموزش را که بسیار گران است پرداخت می کند.

صادق زاده با بیان اینکه در جریان  سفر روسای سازمان های زیر مجموعه وزارت تعاون ' کار و رفاه اجتماعی از همه ظرفیت استان برای اجرایی شدن مصوبات استفاده شده؛ اظهار داشت : تمام توان و ظرفیت استان را در اختیار گرفته ایم که البته بعضی از تصمیمات و اقدامات خارج از بضاعت استانی است.
 

کد خبر 2664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد