مدیرکل بهزیستی استان تهران روز جهانی افراد دارای معلولیت را گرامی داشت

مدیرکل بهزیستی استان تهران در آستانه روز جهانی افراد دارای معلولیت، با انتشار پیامی، این روز را گرامی داشته و به توانخواهان عضو خانواده بزرگ بهزیستی در این استان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، متن پیام دکتر امین شاهرخی چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سوم دسامبر در حالی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی افراد دارای معلولیت اعلام شده است که بیش از پانصد میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل نقص در سیستم مغزی، جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند.
حق برخورداری از یک زندگی دلپذیر وحتی المقدور عادی، در رأس حقوق افراد دارای معلولیت قراردارد که در پی احقاق آن تلاش می شود و این در حالی است که حق بهره مندی از خدمات آموزش و پرورش، بهداشت، مسکن، اشتغال، امکانات تفریحی، حقوق مدنی، سیاسی و حفظ حیثیت انسانی افراد دارای معلولیت، حق ذاتی آن‌ها است و راه اندازی تشکیلاتی چون بهزیستی کمک به این افراد و فعالان این عرصه برای رسیدن به این مجموعه حقوق است.
افزایش آگاهی عمومی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از دستاوردها و مشارکت‌های آن‌ها از دلایل نامگذاری روزی به نام این قشر است و از 1999 میلادی چنین روزی در تقویم همه کشورهای دنیا آمده تا دولت ها در قالب دستگاه های اجرایی و موسسات مرتبط به مردم گزارش دهند که برای پیاده سازی اهداف و محقق ساختن حقوق افراد دارای معلولیت چه اقداماتی را به سرمنزل مقصود رسانده اند. 
باورپذیری تصمیم سازان و برنامه ریزان، بر اهمیت این روز، افزوده است تا در یک منطق عدالت خواهانه فرصت های برابری برای بروز توانمندی این افراد ایجاد شود.
اینجانب ضمن تکریم و ارج نهادن به همه حقوق افراد دارای معلولیت در سراسر استان تهران، این روز را به همه این افراد، مربیان، کارشناسان و مددکاران مرتبط که شبانه روز در خدمت تحقق حقوق این قشر هستند، صمیمانه تبریک گفته و از مدیران و خیران دلسوز و حامی این عرصه تشکر و اظهار قدرشناسی می کنم.
رجاء واثق دارم در پرتو هم افزایی و تلألو مدیریت یکپارچه دستگاه های اجرایی استان و بهره از خردجمعی می توانیم سرزمینی آرام و شهر و روستاهایی زیست پذیر برای تحقق هر چه بیشتر قانون حمایت از افراد داری معلولیت و بهره مندی برابر در استفاده از فرصت های شغلی برای این عزیزان فراهم آوریم.
دکتر امین شاهرخی
مدیرکل بهزیستی استان تهران

کد خبر 26638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد