ارتقاء بعد معنوی سلامت افراد در ایام کرونایی

با شرایطی که کرونا در جامعه ایجاد کرده است تنها بعد سلامت که کمترین آسیب را دیده بود، بعد معنوی سلامت بوده است.

 به گزارش روابط عمومی  اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر نرگس عسگری در سفر به شهرستان بن، ضمن  دیدار با امام جمعه این شهرستان با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه و آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا گفت: با شرایط ایجاد شده بیشترین آسیب را طبقات پایین جامعه علی الخصوص جامعه هدف تحت حمایت سازمان بهزیستی دیده اند و متاسفانه بحران کرونا همه ابعاد سلامت افراد را تحت تاثیر قرار داده است.
 وی افزود:  بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی سلامت چهار بعد دارد که بعد جسمی آن شدیداً دچار آسیب شده است. در بعد روانی هم ابعاد سوگ و مشکلات ناشی از عدم سوگواری برای نزدیکان بعد روانی سلامت را دچار آسیب کرده است. بعد اجتماعی نیز با کاهش تعاملات اجتماعی دچار اختلال شده و  افراد جامعه نتوانسته اند در کنار خانواده ها و در اجتماعات دوستانه باشند و در این بُعد نیز سلامت افراد مختل شده است.
 عسگری خاطرنشان کرد: تنها بعد سلامت که می‌توان گفت کمترین آسیب را دیده و گاها  در ایام کرونا قوی تر شده، بعد معنوی سلامت بوده است. شیوع کرونا باعث شد افراد از نظر معنوی قوی تر شوند.
مدیرکل بهزیستی با اشاره به روز جهانی معلولین افزود باید شرایط را برای حضور یک فرد معلول در جامعه فراهم کنیم؛ به طوری که حقوق شهروندی معلولین رعایت شود. هنوز شرایط برای حضور یک معلول در جامعه فراهم نیست و مبلمان شهری مناسب حضور این عزیزان در جامعه نیست.
 عسگری با اشاره به جمعیت معلولین استان خاطرنشان کرد دو و نیم درصد جمعیت استان را معلولین تشکیل می دهند که این رقم، رقم کمی نیست و باید برای آن برنامه ریزی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین میر افضل، امام جمعه شهرستان بن،   نیز در این دیدار گفت: این سعادت که خداوند به افراد اعطا کرده که در جایی خدمت کنند که هر عمل کوچک آن اجر زیادی به دنبال دارد و این سعادت نصیب کارکنان بهزیستی شده است.
امام جمعه شهرستان بن افزود: در شرایط کنونی، شرایط زندگی برای جامعه هدف بهزیستی از همه سخت تر است؛ چراکه علاوه بر مشکلات اقتصادی، فرد دچار معلولیت هم هست.
وی خاط  نشان کرد: امروزه بهترین عبادت، حمایت از خانواده‌های مستضعف و ضعیف است و یکی از سعادت هایی که به انسان می رسد کمک در راه خدمت به جامعه هدف بهزیستی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین میر افضل با اشاره به کمک خیرین شهرستان بن در ایام کرونایی گفت: در این ایام، خیرین شهرستان بن خیلی خوب عمل کرده و سعادتی بوده است که خداوند به مسئولین شهرستان عطا کرده تا به وسیله خیرین بسیاری از کمک‌ها را به دست جامعه هدف مورد نیاز برساند و بسیاری از خانواده ها توانستند از این کمک ها بهره ببرند.
کد خبر 26624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد