۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
قرچک|انجام رایگان آزمایش H.I.V

به مناسب روز جهانی مبارزه با ایدز آزمایش رایگان h.i.v برای ۵۲ نفر انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران،  رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک با بیان این مطلب و ضرورت اجرای برنامه های پیشگیری از ویروس H.I.V و تست های غربالگری این ویروس افزود: نخستین سوال اینست که چه افرادی به آزمایش ایدز نیاز دارند؟ توصیه بر این است که آزمایش ایدز باید در تمامی محیط های ارائه دهنده خدمات درمانی در دسترس باشد. 

اردشیر بهرامی در ادامه گفت: به طور خاص، باید آزمایش ایدز را همزمان با آزمایش سایر بیماری های مقاربتی و منتقله از طریق جنسی (S.T.I) انجام داد.

وی اذعان داشت: بر اساسا شواهد علمی آن دسته از افراد مصرف کننده مواد مخدر که از طریق برخی رفتارها در معرض ریسک بالاتر ابتلا به ایدز قرار می گیرند، باید حداقل یک بار در سال تست بشوند. 

بهرامی با اشاره به یافته های علمی شناخته شده ترین عوامل مخاطره آمیز را بیان کرد: داشتن چندین شریک جنسی، انجام رابطه جنسی بدون کاندوم یا سایر روش های پیشگیری، ارتباط جنسی بدون کاندوم یا سایر روش های پیشگیری، پیشگیری قبل از مواجهه با خطر ایدز، دارای شریک جنسی مبتلا به ایدز و مصرف مواد به صورت تزریقی که این عوامل مخاطره آمیز، از منابع ابتلا به این ویروس هستند.

این محقق در ادامه از شرایطی که آزمایش ایدز را توصیه می کنند، گفتم بیان داشت: قبل از شروع یک رابطه جنسی جدید، اگر شخص متوجه باردار بودن بشود، اگر فرد علایمی از سایر بیماری های مقاربتی را دارا باشد، در حال حاضر به عفونت ایدز به چشم یک بیماری قابل مدیریت نگریسته می شود، علی الخصوص در مواقعی که درمان سریعاً آغاز بشود.

وی ضمن اشاره به نقش برنامه های سازمان بهزیستی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: با توجه به شناسایی پاتوق ها بیماران تزریقی در سطح شهرستان و ریسک های بالای انتقال ویروس H.I.V در بین اینگونه بیماران  "مرکز کاهش گذری آسیب ابن سینا" مسئولیت داده شد تا با انجام آزمایش های H.I.V در فضاهای شهری از ریسک ها و مخاطرات این بیماری برای گروه های هدف بکاهیم.
 
بهرامی اضافه کرد: بدین منظور با انجام ۵۲ تست H.I.V در روز اول که ادامه هم خواهد داشت گامی برای بیماران سوء مصرف مواد تزریقی، شهروندان و برخی کارکنان ادارات گامی موثر در این راستا برداشته شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک در پایان از مدیر، پزشک و مددکار اجتماعی مرکز ابن سینا تشکر کرد.

کد خبر 26612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد