نقش برجسته خیریه ها در اداره شیرخوارگاه بهزیستی

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از واگذاری تنها شیرخوارگاه زنجان به موسسات خیریه و بخش غیر دولتی خبر دادو گفت:در حال حاضر 4 مرکز غیردولتی که توسط موسسات خیریه اداره می شوند وظیفه نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی را به عهده دارند و خیرین و موسسات خیزیه نقش برجسته ای در اداره این مراکز دارند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اعلام این خبر گفت : اداره کل بهزیستی استان زنجان در نظر دارد به استناد بند 2 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، به جهت ارتقا کیفیت خدمات‌رسانی به کودکان بی‌سرپرست در بخش شیرخوارگاه و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش غیردولتی  از ظرفیت موسسات و خیرین استفاده نماید .

وی با اشاره به اینکه موسسه متقاضی باید دارای توانمندی اقتصادی بوده و به منابع دولتی وابستگی نداشته باشد ،  تصریح کرد : این واگذاری ها به بخش غیر دولتی از طریق فراخوان عمومی در استان اعلام شده است تا کلیه مؤسسات خیریه واجد شرایطی که در استان زنجان فعال هستند بتوانند در این فراخوان شرکت نمایند .

محمدی با بیان اینکه بهترین مکان برای نگهداری از یک فرزند درون خانواده است و بهزیستی استان زنجان نیز تلاش می‌کند تمام فرزندان به خانواده‌های با صلاحیت سپرده شوند ، یادآور شد : سامانه ملی فرزندخواندگی سازمان بهزیستی (http://adoption.behzisti.net) برای ثبت درخواست متقاضیان به شکل الکترونیکی راه اندازی شده است.

وی در خصوص نظارت بر عملکرد مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی  تصریح کرد : با راه اندازی سامانه دیده بان امکان ارتباط دو سویه با مردم و پاسخگویی در قبال عملکرد سازمانی را محقق گردیده  و این سامانه با استفاده از ظرفیت و فضای دولت الکترونیک در جهت پاسخگویی سریع، به موقع و با دقت به تمامی درخواست ها، پیشنهادات، شکایات، ایده ها و گزارشات ارسالی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد:جامعه هدف و خانواده های ایشان و مردم شریف استان می توانند با شماره 1482 به صورت  رایگان وبدون پیش شماره  تماس گرفته و مارا در امر نظارت بر مراکز تحت نظارت بهزیستی استان اعم از مهدهای کودک، مراکز مشاوره و روانشناسی، مراکز روزانه و شبانه روزی افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران روانی مزمن، کمپ های ترک اعتیاد، مراکز شبه خانواده و کلینیک های مددکاری و... در ارتقاءسطح کیفی ارائه خدمات یاری رسانند .

کد خبر 26601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد