خشونت واکنشی آسیب رسان است که فرد برای دست یابی به اهداف خود انجام می دهد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در خصوص بهداشت روان و خشونت مطالبی را ارائه کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در مصاحبه با روابط عمومی در خصوص بهداشت روان و خشونت مطالبی را ارائه داشتند.


 ایشان در ابتدا بهداشت روان را از جمله مهمترین نیازهای انسان  امروز  دانستند و اظهار داشتند :  لازمه  برآورده  شدن  آن  تسلط  یافتن  به  مهارتهای زندگی  است، انسان ها برای مقابله سازگارانه باموقعیت های تنش زا، کشمکش های زندگی نیاز به آموختن  برخی مهارت ها دارند یکی از مؤثرترین  برنامه هایی که به افراد  کمک می کند  تا  زندگی بهتر  و سالم تری داشته  باشند، نحوه کاربرد مهارتهای زندگی روزمره می باشد که این امر باعث ارتقای سطح  سلامت روان، انگیزه فرد در مراقبت از خود و دیگران، پیشگیری از مشکلات  بهداشتی  و رفتاری نیز می شود.


مدیرکل بهزیستی استان سمنان خشونت را واکنشی آسیب رسان که فرد برای پیشبرد مقاصد خویش انجام می دهد و صرفاً جنبه فیزیکی ندارد بلکه ممکن است ابعاد روانی، جنسی و اقتصادی هم به خود بگیرد دانستند و افزودند : بهزیستی در راستای پیشگیری از خشونت برناهه های پیشگیرانه ای دارد از جمله آموزش مهارتهای زندگی در گروه های هدف و در معرض خطر و نیز خط ۱۲۳ و اورژانس اجتماعی نقش مهمی در پیشگیری و پیگیری موارد ارجاعی دارد. ایشان اورژانس اجتماعی را با دارا بودن کادر تخصصی روانشناس و مددکار اجتماعی به ارائه خدمات تخصصی به گروه هدف و افراد در معرض خشونت معرفی کردند که با رعایت اصل پذیرش ، رازداری و همدلی با مراجع  خدمات تخصصی لازم را ارائه می دهد .


ایزدپور تصریح کرد : مراکز مداخله در بحران نیز به صورت مستمر به ارائه خدمات تخصصی در زمینه آسیب های اجتماعی و خشونت می پردازد که هدف از خدمات به افراد در معرض خشونت بازگشت آنان به خانواده  با حفظ استقلال و تقویت خودباروی است .
وی افزود : خط ۱۲۳ می تواند خدمات تخصصی لازم را از طریق تماس فوری و در دسترس به مراجعه کنندگان ارائه و در صورت لزوم منابع درون و برون سازمانی جهت دریافت خدمات را به فرد معرفی نماید.


مدیر کل بهزیستی استان در ادامه مهمترین فعالیت ها را بمنظور کاهش خشونت  های خانگی ، افزایش آگاهی های خانواده ها و مهارت فرزند پروری، آموزش مهارتهای زندگی بخصوص پیش از ازدواج بین زوجین، کمک به افراد خشونت دیده به منظور پیشگیری از تکرار چرخه خشونت، افزایش آموزشها در گروه های در معرض خشونت ، استفاده از خدمات مراکز مشاوره وخطوط تلفنی ۱۴۸۰ و ۱۲۳ بر شمردند و در پایان پیامد های خشونت را پدیدآمدن اختلالاتی چون افسردگی، اختلال استرس، مشکلات خواب، اختلال غذا خوردن و تلاش برای خودکشی و آسیبهای جسمانی دانستند.

کد خبر 26598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد