ملارد| ارسال پرونده متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد از اعطای تسهیلات اشتغالزایی به معتادین بهبود یافته خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم با بیان این مطلب، افزود: طی پیگیری و بررسی حوزه پیشگیری و کارشناس اشتغال  هجده فقره پرونده تسهیلات اشتغالزایی به منظور اعطای تسهیلات به بانک های عامل سطح شهرستان فرستاده شدند. 

 خادم ضمن تاکید بر گذراندن هجده ماه دوره پاکی این افراد گفت: باید اطلاعات این افراد در سامانه ارمغان توسط کارشناسان این اداره ثبت شده باشد.

وی افزود: متقاضیان دارای مدرک فنی و حرفه ای، پس از ارائه مدارک معتبر ، یک دوره آموزشی آمادگی شغلی در یکی از مراکز تحت نظارت این اداره را بصورت رایگان گذرانده و پس از انجام امور مربوطه جهت دریافت وام خود اشتغالی تا سقف پانصد میلیون ریال و با کارمزد دو تا چهار درصد به بانک های عامل سطح شهرستان معرفی می شوند.  

خادم با توضیح  اهمیت توانمند سازی و تلاش برای بازگشت این افراد به جامعه گفت: ایجاد اشتغال و استقلال مالی نقش بسزایی در پذیرش معتادین بهبودیافته توسط جامعه و خانواده دارد. در صورتیکه این مهم اتفاق بیافتد امکان بازگشت بهبودیافتگان به سوی مصرف مواد بسیار کاهش می یابد. 

وی مشکل اصلی مددجویان در جهت دریافت وام خود اشتغالی را داشتن ضامن معتبر عنوان کرد و گفت: بانک های عامل نیز اگر در صورت امکان شرایط آسان تری را فراهم نمایند روند توانمندسازی این افراد بسیار شدت میگیرد. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در پایان گفت: علاوه بر معرفی افراد جهت دریافت وام خود اشتغالی اقدامات بسیاری توسط کارشناسان این اداره با هدف رایزنی با کارخانه ها، شرکت ها و ... و معرفی افراد دارای تخصص معتبر و دارای پرونده در حوزه پیشگیری در این شهرستان صورت پذیرفته است.

کد خبر 26584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد