تهران| دماوند|  ۹۳ درصد از فعالیت‌های بهزیستی به مردم واگذار شده است

داریوش بیات نژاد در نشست شورای اداری بهزیستی استان تهران در دماوند گفت: ۹۳ درصد از مأموریت‌ها و فعالیت‌های سازمان بهزیستی به مردم واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی دماوند، مدیرکل بهزیستی استان تهران در نشست فصلی بهزیستی استان تهران به میزبانی شهرستان دماوند به منظور مسائل و مشکلات اظهار داشت: امسال کشور با شرایط سخت اقتصادی روبرو شده و به تبع سازمان بهزیستی و مخاطبان نیز با شرایط و منابع و امکانات سختی مواجه شده‌اند، اما احساسات و همدلی عمیق انسانی و اسلامی در مجموعه بهزیستی کشور این سختی‌ها را کاهش داده و دست‌اندرکاران سعی کرده‌اند پاسخگوی خوبی برای جامعه هدف باشند.
بیات نژاد ادامه داد: در سیستم سازمانی اکثر شهرستان‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم زیرا هر روز بدون اینکه ساختار و تشکیلات نیروی انسانی گسترش یابد، بر مأموریت‌ها اضافه می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در سازمان بهزیستی کارها برای مردم انجام می‌شود، عنوان کرد: کار مردم، برای مردم و با کمک مردم می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را به حداقل برساند، از این رو بهزیستی در برون سپاری وظایف و مأموریت‌ها به مردم از دستگاه‌های پیشرو و موفق به شمار می‌رود و ۹۳ درصد از مأموریت‌ها و فعالیت‌هایش به مردم واگذار شده است.
*جذب کمک‌های مردمی سال گذشته با رشد بیش از ۳۰ درصدی روبرو شده است
بیات نژاد با اشاره به عملکرد سال ۹۷ ادامه داد: جذب کمک‌های مردمی علیرغم شرایط سخت اقتصادی نسبت به سال گذشته با رشد بیش از ۳۰ درصدی روبرو شده است، زیرا احساسات عمیق انسانی و نوع دوستی مردم می‌تواند در کاهش سختی‌ها بسیار اثربخش باشد.
وی گفت: خوش نامی و اعتبار و اعتماد به بهزیستی در افکار عمومی یک نعمت است که هنوز از آن بهره‌مند هستیم، همه مردم مخصوصاً اصحاب رسانه در این شرایط سخت با تعهدی که دارند می‌توانند با قلم‌هایشان در رفع سختی‌ها کمک کننده باشند.
مدیرکل بهزیستی استان تهران بیان کرد: اتفاق خوبی که در سطح بهزیستی مخصوصاً استان تهران صورت گرفته این است که در پایان سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ با رشد سه و نیم برابری در افزایش مستمری روبرو شدیم که اتفاقی مثبت و معنا داری بوده است.
بیات نژاد افزود: اتفاق مثبت دیگر که در طول ۳۹ سال از تشکیل بهزیستی به دنبالش بودیم و امسال با تدبیر مدیریت جدید شاهد آن شدیم، این است که در سال‌های گذشته خانواری که دارای سرپرست معلول بود فقط مستمری یک نفر را دریافت می‌کرد، اما حالا براساس تعداد اعضای خانواده مستمری دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور بیش از ۱۷۸ هزار خانوار و در استان تهران بیش از ۱۴ هزار خانوار که تاکنون مستمری یک نفره دریافت می‌کردند، براساس تعداد اعضای خانواده مستمری دریافت می‌کنند و علاوه بر این امسال با افزایش ۲۰ درصدی نیز در این رقم روبرو خواهیم شد.
مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: تاکنون منابع تخصیصی دولت به سازمان‌ها و نهادهای حمایتی برمبنای ۷۵ درصدی بود در حالی که اکنون این اتفاق براساس آمار و شاخص‌های سرانه تحت حمایت قرار گرفته و ۲۵ درصد سهم اعتباری بهزیستی به ۳۳٫۳ افزایش یافته است.
*بهزیستی استان تهران نسبت به تعهد اشتغال بیش از ۶۰ درصد افزایش و رشد داشته است/ میزان مستمری معلولان با شدت معلولیت بالا افزایش پیدا خواهد کرد
بیات نژاد در رابطه با اشتغال گفت: در بهزیستی استان تهران تعهد اشتغال نسبت به سال گذشته، بیش از ۶۰ درصد افزایش و رشد داشته است، همچنین منابع اعتباری و تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از سه برابر افزایش یافته است.
وی بیان کرد: امسال موفقیت‌های خوبی در ایجاد اشتغال جامعه هدف در استان پیش‌بینی می‌شود، از سوی دیگر تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که از کامل‌ترین قوانین دنیا است، منافع بسیار خوبی را برای این قشر از افراد و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است که توجه جدی و الزام دستگاه‌ها به مناسب‌سازی مبلمان شهری و تردد معلولان یکی از مصادیق این قانون است.
مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: با تخصیص اعتباری که به واسطه قانون مذکور مقرر است در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد، میزان مستمری معلولانی که شدت معلولیت آنها بالاست، افزایش پیدا خواهد کرد.
بیات نژاد تصریح کرد: سازمان بهزیستی در سال جاری با مدیریت جدید به دنبال شفافیت است و تمامی اقدامات و فعالیت‌هایش همچون راه‌اندازی سامانه‌های جدید و پرداخت‌های الکترونیکی؛ به منظور ایجاد شفافیت، سلامت و کمترین میزان خطا در خدمات صورت گرفته است.
وی ادامه داد: طی سه ماه آینده تمامی پرداخت‌هایی که در سازمان بهزیستی به جامعه هدف صورت می‌گیرد، به صورت الکترونیکی و شفاف و متمرکز انجام می‌شود.
*در بهزیستی شهرستان دماوند سطح برخورداری مردم و مشارکت مردم دغدغه‌ها را کمتر کرده است
بیات نژاد گفت: در بهزیستی شهرستان دماوند به سبب همکاری و مدیریت و انسجام خوب، چالش‌ها و نگرانی‌ها به مراتب کمتر از دیگر شهرستان‌هاست، سطح برخورداری مردم و مشارکت مردم دغدغه‌ها را کمتر کرده است.
وی بیان کرد: یکی از اهداف این نشست تبادل نظر و اندیشه و بیان پیشنهادات برای یافتن بهترین راهکارها و ارزان‌ترین خدمات است.

کد خبر 2658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد