در رسانه| روشندلان دونده همدان در تکاپوی حضور در پاراالمپیک

با وجود به تعویق افتادن بازی‌های المپیک توکیو ژاپن به ‌دلیل شیوع ویروس کرونا و برهم زدن برنامه‌های تمرینی و مسابقات کسب سهمیه، روشندلان دونده همدان همچنان با تلاش در تکاپوی حضور در این رویداد مهم جهانی هستند.

با تصمیم برگزارکنندگان، رقابت‌های پاراالمپیک توکیو تابستان سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد و دراین‌بین ورزشکاران نابینای همدانی شانس بالایی برای کسب سهمیه و حضور در این رقابت‌ها دارند.

«حمید اسلامی و علی نجیمی»، دوندگان نابینای همدانی هستند که از بخت بالایی برای حضور در پاراالمپیک برخوردارند و این روزها با وجود محدودیت‌های کرونایی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت تلاش می‌کنند.

* کرونا قهرمانان را مأیوس نکرد

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان همدان دراین‌باره گفت: هرچند شیوع کرونا نحوه تمرینات ورزشکاران این استان را دچار اختلال کرد، اما هرگز باعث ناامیدی آن‌ها نشد.

«سمیه سهیلی» افزود: هرچند همه ورزشکاران حرفه‌ای در این ایام تلاش می‌کنند در خانه بمانند، اما دوومیدانی‌کاران ما همچون «علی نجیمی» با تمرین در سطح پارک‌ها و دویدن در فضاهای روباز و خلوت به‌صورت روزانه سعی در آماده نگه داشتن نیروی بدنی خود دارند تا در این وضعیت با مشکل آماده‌سازی مواجهه نشوند.

وی درخصوص وضعیت آمادگی حمید اسلامی دیگر دونده ملی‌پوش همدان اظهار کرد: اسلامی علاوه‌بر تمرین در فضای باز، تمرین وزنه‌ای و کششی و طناب‌زنی را انجام می‌دهد.

سهیلی خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر ویروس کرونا از بین رفته و شرایط ورزش به حال عادی برگردد.

وی خواستار حمایت مسئولان از ورزش نابینایان شد و افزود: تعطیلی سالن‌های ورزشی باعث شده تا نتوانیم از سالنی که در اختیار داریم، استفاده کنیم؛ ضمن اینکه برای آماده‌سازی ورزشکاران هزینه‌های فراوانی را باید تأمین کنیم که با وضعیت شیوع کرونا از توان هیئت خارج است و با مشکل مواجه هستیم.

* شانس ۲ سهمیه داریم

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان همدان در ادامه گفت: برای کسب دو سهمیه بازی‌های پاراالمپیک توکیو حساب ویژه باز کرده‌ایم.

سهیلی افزود: «حمید اسلامی و وحید علی‌نجیمی» هردو در رشته دوومیدانی جزء امیدهای اصلی استان همدان در کسب سهمیه بازی‌های پاراالمپیک توکیو هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: حمید اسلامی و وحید علی‌نجیمی هردو در رشته دوومیدانی جزء امیدهای اصلی استان همدان در کسب سهمیه بازی‌های پاراالمپیک توکیو هستند.

وی اضافه کرد: هردو از قهرمانان ارزنده ملی هستند که سابقه کسب مدال‌های رنگارنگ بین‌المللی را دارند و اکنون نیز تعویق بازی‌های پاراالمپیک فرصت خوبی شد تا با آمادگی بهتر در کسب سهمیه تلاش کنند.

سهیلی بیان کرد: هم‌اینک هردو ملی‌پوش دونده کشورمان به‌صورت انفرادی تمرین دارند و امیدوارم با قطع ویروس کرونا، هرچه سریع‌تر به اردوهای ملی و نیز سالن‌های سرپوشیده بازگردند.

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان همدان خاطرنشان کرد: به‌هرحال هردو ملی‌پوش برای آماده‌سازی بهتر نیاز به استفاده از سالن و استخر دارند.

وی اظهار کرد: البته تا زمان مسابقات فرصت لازم وجود دارد و به‌صورت مستمر وضعیت آمادگی این دونده‌ها را پیگیری می‌کنیم.

رئیس هیئت نابینایان همدان تأکید کرد: قول کسب سهمیه را می‌دهم، چراکه در چندسال اخیر نه‌تنها جزء بهترین‌های کشور بوده‌ایم، بلکه در میدان‌های بین‌المللی نیز مدال‌های رنگارنگ را به ارمغان آورده‌ایم.

وی اضافه کرد: برای کسب موفقیت قهرمانان نابینای استان از هیچ حمایتی فروگذار نیستیم و انتظار داریم مسئولان اجرایی نیز حمایت لازم را داشته باشند، چراکه همواره جزء افتخارآفرینان میدان‌های بین‌المللی بوده‌ایم و اکنون با مشکل مالی مواجه هستیم.

سهیلی از حمید اسلامی به‌عنوان بخت نخست کسب سهمیه پاراالمپیک نام برد و گفت: این دونده پُرافتخار همدانی از کمند مصدومیت رهایی یافته و اکنون تمرین‌های منظم آماده‌سازی خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: درمجموع هردو قهرمان نیاز به تمرین در فضای باز دارند تا با دونده همراه بتوانند برنامه فعالیت بدنی خود را ادامه دهند.

* تعویق المپیک فرصت خوبی است

دونده پُرافتخار همدانی نیز در این خصوص اظهار کرد: با توجه به تعطیلی اردوهای تیم ملی، با وزنه زدن و دوچرخه ثابت تمرین خود را در منزل پیگیری می‌کنم و در سطح آمادگی خوبی هستم.

«حمید اسلامی» افزود: سال گذشته به‌دلیل آسیب‌دیدگی آشیل پا امکان شرکت در مسابقات کسب سهمیه را نداشتم، اما هم‌اکنون با به تعویق افتادن مسابقات شرایط حضور در هر مسابقه‌ای را برای کسب سهمیه دارم.

وی اضافه کرد: تمرین آماده‌سازی خود را به‌صورت روزمره برگزار می‌کنم و کرونا مانع از فعالیت بدنی نشده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: در ماه‌های باقی‌مانده تا شروع بازی‌های پاراالمپیک توکیو می‌توانم به‌خوبی در شرایط آمادگی قرار بگیرم و به بهترین شکل ممکن در مسابقات انتخابی حضور داشته باشم.

وی افزود: در هردو رشته یک‌هزار و ۵۰۰ متر و پنج هزار متر، شانس کسب سهمیه دارم و هدفم حضور در بازی‌های توکیو و کسب نشان است.

این دونده نابینا اظهار کرد: حضور در المپیک افتخار ارزنده برای هر ورزشکاری است و می‌خواهم با حضور قدرتمند در این مسابقات بهترین نشان را کسب کنم.

دوومیدانی پُرافتخارترین ورزش نابینایان و کم‌بینایان همدان است.

هم‌اکنون ۱۰۰ ورزشکار در رشته‌های مختلف نابینایان و کم‌بینایان استان همدان فعالیت دارند.

کد خبر 26566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد