بازنشستگی پیش از موعد معلولان فقط در بخش دولتی اجرا شد

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان و جانبازان برای همه حوزه‌های دولتی و خصوصی قابل شمول است اما متاسفانه اکنون فقط در دستگاه های دولتی برقرار است و در بخش خصوصی اجرا نشد.

محمدرضا شهبازی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه بازنشستگی پیش از موعد در بخش خصوصی به علت عدم تامین اعتبار مورد نیاز صندوق تامین اجتماعی تاکنون برقرار نشده است.

وی ادامه داد: معلولان  و جانبازان بر اساس شدت معلولیت از دو تا ۶ سال از ارفاق سنوات خدماتی برای بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بازنشستگی پیش از موعد معلولان و جانبازان در بخش های خصوصی را از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری کردیم چون آنها باید اعتبار مورد نیاز برای بخشیدن سنوات را به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کنند.

شهبازی افزود: فقط معلولان دارای معلولیت متوسط به بالا و دارای معلولیت ۳۰ تا ۴۰ درصد به بالا می‌توانند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: میزان معلولیت افراد را کمیسیون پزشکی بهزیستی تشخیص خواهد داد. این کمیسیون پزشکی از سه نماینده معتمد وزارت بهداشت تشکیل شده که میزان معلولیت را تعیین می کنند.

کد خبر 26561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =