اقدام قانونی و اداری از سوی بهزیستی در مورد قصور انجام شده صورت خواهد گرفت / تابع تصمیمات قضایی هستیم

علت خودکشی یکی از مددجویان مرکز دختران در معرض آسیب اجتماعی در شامگاه ششم آذرماه در مشهد، توسط کارشناسان بهزیستی کشور واستان و دستگاه قضایی در دست بررسی است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت :در مورد واقعه خودکشی ساجده، قطعا اقدام قانونی واداری از سوی بهزیستی در مورد قصور انجام شده صورت خواهد گرفت  و تابع تصمیمات قضایی هستیم
به گفته‌ی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، ساجده دختر نوجوان ۱۵ ساله که دست به خودکشی زده در شش ماه گذشته در مراکز بهزیستی بوده و تحت نظر روان‌شناس، روان‌پزشک و مددکار مرکز زندگی می‌کرده است.

دکتر حمیدرضا پوریوسف گفت: پدر مرحوم ساجده، در زندان بوده و مادرش نیز اعتیاد به مواد مخدر دارد و از وضعیت فعلی او اطلاعی نداریم.
این روان‌پزشک با بیان اینکه ساجده، دچار افسردگی بوده و تحت درمان قرار داشته گفت: این مددجو در شب حادثه یا روزهای قبل، هیچ رفتار یا نشانه‌ای از اینکه حالش وخیم است یا احتمال خودکشی دارد از خود بروز نداده و لذا اقدام خاصی در مورد وی صورت نگرفته و همان برنامه‌های عادی مددجویان مرکز در مورد او هم اجرا می‌شده است.

وی تأکید کرد: البته در مورد دلیل خودکشی این مددجو، تحقیقات کارشناسان بهزیستی همچنان ادامه دارد و پس از بررسی و تکمیل تحقیقات، نتیجه اعلام شده ،وبا افرادی که در این واقعه قصوری مرتکب شده اند ، قطعا از سوی بهزیستی برخورد قانونی واداری صورت می پذیرد؛ ولی اطمینان می‌دهیم کارشناسان و مراقبین مرکز، در حال حاضر به وظایف خودشان عمل کرده و مددجویان به طور مستمر تحت مراقبت هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، مطالب منتشره در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی یا رسانه‌ها را شتاب‌زده و ناشی از  هیجان این خبر واطلاعات اندک ارزیابی کرد و گفت: همان طور که معاون محترم دادستان هم  اعلام کرده اند ،موضوع در دست بررسی قرار دارد و باید تا روشن شدن کامل نتایج تحقیقات، از هر گونه اظهار نظر شتاب‌زده یا انتشار مطالب غیر واقع، خودداری نمود، به عنوان مثال اقدام به خودکشی همزمان تعدادی دیگری از دختران مرکز مذکور صحت ندارد.

دکتر پوریوسف تصریح کرد:‌ این مددجو از طریق تیم سیار اورژانس اجتماعی ومرکز مداخله در بحران و پس از بررسی کارشناسی به این مرکز منتقل شده و به مدت ۶ ماه مورد مراقبت قرار گرفته است.
وی در عین حال گفت: به هر حال، از آنجا که مقام محترم قضایی نیز به پرونده ورود کرده‌اند، طبیعی است که ما مطیع تصمیم قضایی هستیم که در این مورد صادر خواهد شد.

پوریوسف یادآور شد: در انتشار این گونه اخبار و مطالب، رسانه‌ها باید مراقبت کنند که امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار نکنند و اعتماد مردم به نهادهای حاکمیتی، دچار آسیب نگردد زیرا روزانه ده‌ها مددجو به صورت خودمعرف یا از طریق دستور قضایی در مراکز اجتماعی ما پذیرش می‌شوند و خدمات تخصصی روان‌شناسی، مددکاری وغیره  دریافت می‌کنند و بسیاری از این مددجویان عزیز پس از طی مراحل قانونی و بهبودی کامل به خانواده برگشته یا طبق دستورالعمل های موجود ساماندهی میشوند.
وی یادآور شد: به هر حال وضعیت اجتماعی امروز و شرایط اقتصادی و نیز شرایط خاص بیماری کرونا، حساسیت خاصی در زمینه مسائل خانواده و بحران‌های روانی ایجاد کرده و طبیعی است که نهادی که صدها نفر از قربانیان آسیب‌های اجتماعی را خدمت‌رسانی می‌کند مورد توجه رسانه‌ها باشد.

کد خبر 26559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد