اسلامشهر|مشکلات سخت معیشتی مددجویان بهزیستی در دوران کرونا

با حداقل مستمری مددجویان و با دست خالی و کمبود منابع نمی‌توان کاری انجام داد و بیشتر با حفظ تکریم و شخصیت مددجویان عزیز، همدل و سنگ صبور آنان باید بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پانا، حمیدرضا جعفریان در رابطه با شرایط مددجویان این نهاد در شرایط کرونا ویروس اظهار کرد: در شهرستان اسلامشهر هشت هزار نفر مددجو در حال زندگی هستند که از این تعداد افراد هفت هزار نفر در حوزه توان‌بخشی و در حیطه‌های معلولین جسمی، حرکتی، ضایعات نخاعی، اعصاب و روان، بینایی و ...هستند.

او گفت: همچنین در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز دوهزار مددجو داریم که این گروه نیز به زنان سرپرست خانوار که همسر آنها فوت کرده اند و یا به زنان بدسرپرست تقسیم شده اند. در کنار این مورد در حوزه معتادین متجاهر نیز دارای مددجو هستیم.

جعفریان تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا ویروس با توجه به حضور نهادهایی از جمله،کمیته امداد و بهزیستی مددجویان ما از لحاظ معیشت روزانه بسیار وضعیت سختی دارند و در دوران قبل از کرونا برای گروهی از مددجویان ما مانند زنان سرپرست خانوار که منبع درآمد پایدار ندارند و اغلب مستأجر هم هستند، کارهای فصلی با حداقل درآمد وجود داشت، اما امروزدیگر این درآمدزایی از بین رفته و این اقشار آسیب پذیر در وضع سختی به سر می‌برند.

او بیان کرد: در این راستا دولت، خیرین و اداره بهزیستی استان با اجرای طرح‌هایی از جمله، تفاهم نامه بهزیستی و بنیاد مستضعفان، اعطای وام اشتغال‌زایی با کارمزد چهار درصد، کمک بلاعوض، کمک‌هزینه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و ودیعه مسکن، همکاری با مددجویان ما را دارند، ولی در کنار تمامی این موارد که گاهی با چالش‌های دستورالعملی نیز روبه رو است، در نهایت باید پذیرفت فشار زندگی بر این اقشار آسیب‌پذیر زیاد است و همت بزرگ همگان را می‌طلبد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر خاطر نشان کرد: در یک خانواده مددجوی ما چند معلول حضور دارند که در یک نمونه تهیه وسایل بهداشتی و ضدعفونی برای آنان بسیار سخت است و با حداقل مستمری مددجویان و با دست خالی و کمبود منابع کاری از پیش نمی‌بریم و بیشتر سعی خواهیم کرد با حفظ تکریم و شخصیت این عزیزان همدل و سنگ صبور آنان باشیم و اینجا همت و عزم همگانی یک ضرورت است.

جعفریان در پایان گفت: امیدواریم ملت بزرگوار ایران اسلامی که در تمامی صحنه‌های سخت از جمله، سیل، زلزله و...همدلی و همیاری ایثارگری‌های بزرگی را از خود نشان دادند،به عنوان خیرین نیکوکار بازوان توانمند ما در راستای خدمت به مددجویان بهزیستی باشند.

کد خبر 26546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد