فراگیری خدمات بهزیستی با تاسیس مراکز مثبت زندگی

زنجان |مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد; فراگیری خدمات بهزیستی با تاسیس مراکز مثبت زندگی

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: گسترش و فراگیری خدمات سازمان بهزیستی و توزیع عادلانه خدمات مربوطه از اهداف تاسیس مراکز مثبت زندگی است.

سازمان بهزیستی یکی از اصلی‌ترین نهادهای دولتی برای ارتقای سلامت اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی در جامعه است که در این رابطه خدماتی را به گونه‌های مختلف نیز انجام داده ‌است.

 با توجه به افزایش نیازها و انتظارات جامعه نیازمند داشتیم تا خدمات تخصصی خود را در بستر مردم و در قالب دولت الکترونیک افزایش دهیم که با تاسیس مراکز مثبت زندگی یک سری از خدمات را در بستر آی.‌تی ارائه خواهیم ‌داد.

با شناسایی مناطقی که بیش از 450 پرونده در بهزیستی استان دارند 43 مرکز مثبت زندگی برای تاسیس مجوز گرفته‌اند و پرونده افراد به نزدیک‌ترین مرکز و به محل زندگی‌شان تحویل داده ‌شده ‌است تا افراد، خدمات مختلف را در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی خود دریافت کنند.

محمدی با اشاره به اینکه مراحل اولیه بیشتر اقدامات بهزیستی استان برای مددجویان در این مراکز انجام خواهد شد، ادامه داد: فعالیت‌های قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی 22 خدمت است که ثبت و تشکیل پرونده اولیه فرزندآوری، پیگیری امور مددکاری خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت‌های خیرین مناطق، شناسایی فعال جامعه هدف، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها و ... بخشی از فعالیت‌هایی است که انجام خواهد شد.

 تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان و توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایت‌مندی مردم از خدمات سازمان بهزیستی، از اهداف تشکیل مراکز مثبت زندگی است.

 همچنین افزایش شرکای اجتماعی بهزیستی، تسهیل در خدمات‌رسانی، کاهش هزینه و تردد کمتر نیز از تاثیرات تاسیس مراکز مثبت زندگی   است/ایسنا 

کد خبر 26534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد